China Railways HXN3 dízelmozdony

A China Railways HXN3 dízelmozdony kiváló példája a modern technológiának, amely hatékony üzemanyag-felhasználással támogatja Kína vasúti szállítását.

Történeti háttér és gyártás

A China Railways HXN3 dízelmozdonyt a kínai vasúti igények kielégítésére fejlesztették ki, különösen a tehervonatok kiszolgálására. A mozdony gyártását 2008-ban kezdték meg, hogy a kínai vasúthálózat fejlesztését támogassa. A CSR Qishuyan gyár készítette a mozdonyt licenc alapján az amerikai General Electric vállalattól. A típust a CRRC Corporation állította elő, amely a világ egyik vezető vasúti járműgyártója. A mozdonyból több száz darabot gyártottak, és a China Railway üzemelteti őket Kína szerte.

Technikai jellemzők

A HXN3 egy dízel-elektromos mozdony, amely a General Electric által tervezett technológiára épül. Teljesítménye jelentős, ami lehetővé teszi a nehéz teherszállítást is. Maximális sebessége körülbelül 120 km/h, és a mozdony rendelkezik a legmodernebb vezérlőrendszerekkel. A tengelyelrendezése Co-Co, ami azt jelenti, hogy minden tengelyét külön-külön hajtják. Az ilyen típusú hajtás elősegíti a hatékony erőátvitelt és a stabilitást a vasúti pályán. A mozdony hossza körülbelül 22 méter, míg magassága 4,78 méter. Az össztömeg meghaladja a 140 tonnát.

Szolgálati történelem

A HXN3 mozdonyokat elsősorban Kína belső teherforgalmában használják. Az első példányok 2008-ban kerültek a China Railway állományába, és azóta is aktívan részt vesznek a vasúti áruszállításban. A mozdonyok megbízható teljesítményük miatt népszerűek, bár néhány modernizációs program keretében időnként frissítéseken esnek át, hogy megfeleljenek a legújabb technológiai követelményeknek.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nincs információ arról, hogy bármelyik HXN3 mozdonyt múzeumban kiállították volna. Mivel még mindig aktívan használják őket, várhatóan a közeljövőben nem vonják ki őket a forgalomból a megőrzés céljából.

Érdekességek és kulturális hatás

A China Railways HXN3 mozdony, köszönhetően a GE technológiának, jelentős lépést tett a kínai vasúti technológia fejlesztésében. Bár nem rendelkezik jelentős kulturális vagy filmipari jelenléttel, a vasúti rajongók és modellezők körében kedvelt. Számos modellvasút-gyártó is készítette már méretarányos verzióját, amely a vasútmodellezés rajongóinak kedvencévé vált.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Dízel
Korszak 2000–napjaink – Automatizálás
Gyártási év 2008
Maximális sebesség 120 km/h
Tengelyelrendezés Co-Co
Hossz 22 m
Magasság 4,78 m
Össztömeg 140 tonna

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/China_Railways_HXN3