China Railways JS gőzmozdony

A China Railways JS gőzmozdony a kínai vasutak egyik utolsó klasszikus gőzüzemű ereklyéje, amely a múlt és a technológia találkozását testesíti meg az 1950-es évek vasúti fejlődésében.

China Railways JS gőzmozdony

Történeti háttér és gyártás

A China Railways JS gőzmozdonyok az 1950-es évek közepén jelentek meg, amikor Kína vasúti hálózata jelentős fejlesztések előtt állt. Az JS típusú mozdonyokat a Datong Locomotive Factory gyártotta, ami Kína egyik legismertebb vasúti járműgyártója volt. A JS típus népszerűségét növelte, hogy kifejezetten a kínai vasúti körülményekhez tervezték, így jól megfelelt a helyi igényeknek és kihívásoknak.

A gyártás 1957-ben kezdődött, és a mozdonyokat elsősorban a China Railways számára készítették, amely Kína állami vasúttársasága. Az JS mozdonyok középnehéz áruszállítást végeztek, és több száz példány készült belőlük, hogy az ország különböző részein használhassák őket.

Technikai jellemzők

A China Railways JS mozdonyai gőzmeghajtásúak voltak, amit szén égetésével értek el. Ez a típus a 2-8-2 tengelyelrendezést alkalmazta, ami azt jelenti, hogy két vezető tengely, nyolc hajtó tengely és két futó tengely volt jelen a szerkezetben.

Teljesítmény: A gőzmozdonyok jelentős erőt produkáltak, bár a konkrét teljesítményadatok nem mindig állnak rendelkezésre.
Maximális sebesség: Az ilyen típusú mozdonyok általában 80 km/h sebességre voltak képesek.
Méretek: A mozdonyok hosszát és magasságát a kor követelményei szerint alakították, de pontos méretek gyakran változtak a gyártási sorozatok között.
Fékrendszer: A gőzmozdonyok hagyományos fékrendszerekkel voltak felszerelve, melyek sűrített levegőt alkalmaztak a működéshez.

Szolgálati történelem

A China Railways JS mozdonyokat széles körben használták Kína vasúthálózatán, különösen középnehéz teherfuvarozásra. A 1980-as évek végéig aktívan szolgáltak, amikor a gőzmozdonyokat fokozatosan elkezdték leváltani a modernebb dízel és elektromos mozdonyok. A JS típus népszerű volt megbízhatósága miatt, és a kínai vasúthálózat több régiójában is fontos szerepet játszott.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Bár sok JS mozdonyt selejteztek a szolgálatból való kivonás után, néhány példányt múzeumokban és vasúti parkokban megőriztek. Az ilyen mozdonyok bemutatják a látogatóknak a vasúti közlekedés történetét Kínában, lehetőséget nyújtva arra, hogy közelebbről megismerjék a gőzmozdonyok működését és történelmi jelentőségét.

Érdekességek és kulturális hatás

A China Railways JS mozdonyok ikonikus elemei Kína ipari történelmének, és modellezők körében is népszerűek. Számos modellező cég készített JS mozdonyokat különböző méretarányban, mivel a rajongók körében nagy érdeklődés mutatkozik az ilyen típusú járművek iránt. Kína vasúti kultúrájának fontos részét képezik, és több könyv és tanulmány is foglalkozik a JS mozdonyok történetével és technikai jellemzőivel.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Egyéb
Korszak 1946–1969 – Dízelkorszak
Tengelyelrendezés 2-8-2
Maximális sebesség 80 km/h

Hivatkozások

A China Railways JS gőzmozdony Wikipédia oldala