China Railways SS4 elektromos mozdony

A China Railways SS4 elektromos mozdony hatalmas erejével és megbízhatóságával járult hozzá a kínai vasutak fejlődéséhez, így vált meghatározó szereplővé a nagy távolságú áruszállításban.

Történeti háttér és gyártás

A China Railways SS4 elektromos mozdonyt elsőként 1985-ben gyártották Kínában, és a kínai államvasutak igényeinek megfelelően fejlesztették ki. A mozdonyokat az NRVE (Zhuzhou Electric Locomotive Works) készítette, amely a kínai vasúti járműgyártás egyik fontos központja. A gyártás célja az volt, hogy erőteljes és megbízható gépeket biztosítsanak a nehéz teherforgalom számára, különösen a szénszállítás területén. Az SS4 mozdonyok jelentős mennyiségben készültek, és széles körben elterjedtek Kína vasúthálózatán.

Technikai jellemzők

Az SS4 mozdonyok elektromos hajtásúak, ami azt jelenti, hogy működésükhöz külső elektromos forrásra van szükség. A teljesítményük kiemelkedő, lehetővé téve a nehéz terhek hatékony mozgatását. A mozdonyok maximális sebessége körülbelül 100 km/h. Tengelyelrendezésük Bo-Bo+Bo-Bo, azaz nyolc hajtott tengellyel rendelkeznek. Ezek a mozdonyok jellemzően teherszállításra alkalmasak, és szerkezeti kialakításuk ezt a célt szolgálja.

Szolgálati történelem

Az SS4 mozdonyokat elsősorban Kína vasúthálózatán belül használták, ahol jelentős szerepet játszottak a nehéz teherforgalomban. Különösen a szénszállításra szakosodtak, mivel az ország jelentős szénkészletekkel rendelkezik, amelyek elsősorban belföldi vasúti szállítást igényeltek. Az SS4 mozdonyok megbízhatóságuk és teljesítményük révén váltak népszerűvé, és hosszú éveken át szolgálták a kínai vasút fejlődését.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nincs információ arról, hogy az SS4 mozdonyok közül bármelyik múzeumban vagy nosztalgiavonatok részeként megőrzésre került volna. Az ilyen típusú vasúti járműveket általában a szolgálatukból való kivonás után selejtezik.

Érdekességek és kulturális hatás

Az SS4 mozdony nemcsak a kínai vasút fontos része volt, hanem az ország gazdasági fejlődésének is, mivel lehetővé tette a különböző ipari termékek gyors és hatékony szállítását. Ezen felül, az ilyen típusú mozdonyok modellvasúti változatai is létezhetnek, bár ezek elsősorban Kínában terjedtek el.

Műszaki adatlap

Járműtípus Elektromos mozdony
Meghajtás Elektromos
Korszak 1970–1999 – Modern járművek
Gyártási év 1985
Maximális sebesség 100 km/h
Tengelyelrendezés Bo-Bo+Bo-Bo

Hivatkozások

Képek

Források: Wikipédia, Google