Történeti háttér és gyártás
A CIÉ No. CC1 gőzmozdony története az 1950-es évek végére nyúlik vissza. Az 1957-ben gyártott mozdonyt azzal a céllal készítették, hogy az akkoriban elavultnak számító, régebbi típusú vonatokat leváltsák. Az ír államvasutak, a Córas Iompair Éireann (CIÉ), volt a megrendelő, amely a mozdonyt belső használatra szerezte be. Az ilyen típusú vonatok arra hivatottak, hogy az országon belüli közlekedést gyorsabbá és hatékonyabbá tegyék.
Technikai jellemzők
A CIÉ No. CC1 gőzmozdony számos technikai újítást tartalmazott az időszakához képest. Gőzhajtású rendszerrel volt felszerelve, amely a hagyományos széntüzeléses gőzkazánról működött. Bár a pontos teljesítményadatok és sebesség nem mindig ismertek, a gőzmozdonyok általában 80–100 km/h sebességre voltak képesek. A mozdonyok méretei és tengelyelrendezése a hatékony működést szolgálta, míg a fékrendszer biztosította a biztonságos üzemeltetést.
Szolgálati történelem
A CIÉ No. CC1 gőzmozdonyt elsősorban Írország területén használták, ahol jelentős szerepet játszott az ország vasúti közlekedésének fejlesztésében. Különösen a belföldi személyszállításban volt népszerű, ahol a gyors és hatékony közlekedés alapvető fontosságú volt. A mozdonyt később kivonták a forgalomból, amikor a dízel és elektromos vonatok átvették a vezető szerepet a vasúti közlekedésben.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nem ismert, hogy a CIÉ No. CC1 gőzmozdonyból maradt volna meg bármilyen példány múzeumi célra. A mozdony nem szerepel nosztalgiavonatokban, és nem állították ki közönség számára múzeumokban sem.
Érdekességek és kulturális hatás
A CIÉ No. CC1 gőzmozdony nem vált kulturális ikonikus szereplővé, mint néhány más történelmi mozdony. Modellvasúti formában sem terjedt el széles körben, nincs jelentős rajongói kultúrája. A mozdony elsősorban egy technikai áttörésként, nem pedig kulturális jelenségként maradt fenn az emlékezetben.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |