Cork & Bandon 0-6-0 Beyer saddle tank gőzmozdony

A Cork & Bandon 0-6-0 Beyer saddle tank gőzmozdony a 19. század ipari fejlődésének jelképe, amely Írország déli részén megbízhatóan szállította az utasokat és árut a vidéken átívelő vasútvonalakon.

Történeti háttér és gyártás

A Cork & Bandon 0-6-0 Beyer saddle tank gőzmozdonyt 1881-ben gyártották a Beyer, Peacock & Company készítette el. Egy ír vasúttársaság, a Cork and Bandon Railway (C&BR) rendelte meg, hogy megfeleljen a növekvő közlekedési igényeknek a helyi vonalakon. Az 1800-as évek végén az ipar számára fontos volt a hatékony szállítás biztosítása, ezért a C&BR célja az volt, hogy növelje a vasúti szállítás kapacitását és hatékonyságát az akkori technológiai újítások figyelembevételével.

A mozdonyokat az Egyesült Királyságban, Manchesterben gyártották, és összesen kettőt készítettek ebből a típusból.

Technikai jellemzők

A Cork & Bandon 0-6-0 mozdonyok gőzmeghajtásúak, a Beyer saddle tank típusba tartoznak, melyek az üzemanyag és víz tárolását a mozdony középső részén, a kazán köré épített tartályokban oldották meg. A tengelyelrendezésük 0-6-0, ami azt jelenti, hogy hat hajtott tengelyük van, és nincs vezető vagy futókerék.

  • Hajtásrendszer: Gőz
  • Tengelyelrendezés: 0-6-0
  • Fékrendszer: Mechanikus fékek

Szolgálati történelem

A mozdonyokat elsősorban Írország déli részén, a Cork és Bandon közötti vonalakon használták. A helyi vasúti forgalomban, különösen a teher- és vegyes vonatok között voltak kiemelt szerepük. A mozdonyok megbízható szolgáltatása nagyban hozzájárult a régió gazdasági fejlődéséhez. Idővel a technológiai fejlődés és a vasúti forgalom változása miatt ezek a mozdonyok fokozatosan elavulttá váltak, így a 20. század elején kivonták őket a forgalomból.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Nincsenek ismert megőrzött példányok a Cork & Bandon 0-6-0 Beyer saddle tank mozdonyokból. A történelmi jelentőségük ellenére ezek a mozdonyok nem maradtak fenn a modern korban.

Érdekességek és kulturális hatás

A Cork & Bandon mozdonyok helyi közlekedési történet részét képezték, bár nem lettek közismertek vagy kulturális ikonok. Nem készült róluk széles körben elterjedt modellvasút, és nem játszottak szerepet sem filmekben, sem könyvekben.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora
Tengelyelrendezés: 0-6-0
Gyártási év: 1881
Gyártó: Beyer, Peacock & Company

Hivatkozások

Cork & Bandon 0-6-0 Beyer saddle tank gőzmozdony – Wikipédia

Képek

Források: Wikipédia, Google