CSD Class E 422.0 elektromos mozdony

A CSD Class E 422.0 elektromos mozdony a csehszlovák vasutak egyik ikonikus járműve volt, amely a tiszta villamos energia használatával forradalmasította a vasúti közlekedést a régióban.

Történeti háttér és gyártás

A ČSD Class E 422.0 egy csehszlovák elektromos mozdony, amelyet 1956-ban fejlesztettek ki. A ČSD, az akkori csehszlovák államvasutak igényeire válaszul készült, hogy megfeleljen az emelkedő igényeknek a közepes távolságú személyszállító vonalakon. A mozdonyt a Škoda Works, egy vezető csehszlovák ipari vállalat gyártotta. A gyártás helyszíne a Škoda híres plzeňi üzeme volt. Ebből a típusból összesen 15 darab készült.

Technikai jellemzők

A ČSD Class E 422.0 mozdony teljesen elektromos hajtású, ami ideálissá tette a közepes távolságú személyszállításra. A mozdony maximális sebessége 80 km/h volt. Tengelyelrendezése Bo′Bo′, ami azt jelenti, hogy mind a négy tengelye hajtott kerékpárokkal rendelkezett, ami növelte a vontatási kapacitását. A mozdony kompakt mérete és hatékony elektromos rendszere lehetővé tette, hogy kiválóan működjön a hegyi vonalakon is.

Szolgálati történelem

A ČSD Class E 422.0 mozdonyokat elsősorban Csehszlovákiában alkalmazták, különösen a hegyvidéki területeken, ahol az elektromos hajtás előnyei jelentősnek bizonyultak. Szolgálatuk során megbízhatónak bizonyultak, és a helyi vasúti közlekedés fontos részévé váltak. Az E 422.0 sorozat mozdonyait fokozatosan vonták ki a forgalomból a 1980-as években, amikor modernebb típusok váltották fel őket.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Sajnos az E 422.0 típusú mozdonyok többsége nem maradt fenn az utókor számára. Jelenleg nincs ismert példány, amely bármely múzeumban kiállításra került volna, vagy amely nosztalgiavonatokban részt venne.

Érdekességek és kulturális hatás

Bár a ČSD Class E 422.0 nem volt olyan széles körben ismert vagy elterjedt a modellszobrászok körében, mint néhány más ikonikus mozdony, mégis fontos szerepet játszott a csehszlovák vasúti történelemben. Becenevei vagy kulturális emlékei nem ismertek szélesebb körben, de a vasúti rajongók között továbbra is elismert jármű marad.

Műszaki adatlap

Járműtípus Elektromos mozdony
Meghajtás Elektromos
Korszak 1946–1969 – Dízelkorszak
Gyártási év 1956
Gyártó Škoda Works
Tengelyelrendezés Bo′Bo′
Maximális sebesség 80 km/h
Példányszám 15

Hivatkozások

ČSD Class E 422.0 – Wikipedia