Történeti háttér és gyártás
A ČSD Class E 426.0 elektromos mozdonyt a csehszlovák államvasutak számára fejlesztették ki. A cseh Škoda gyár készítette őket 1973-ban. A mozdonyokat azzal a céllal fejlesztették ki, hogy a hegyvidéki vonalakon javítsák a közlekedést. Összesen 12 darabot gyártottak ebből a típusból.
Technikai jellemzők
A ČSD Class E 426.0 egy elektromos mozdony, amelyet kifejezetten hegyi területek kiszolgálására terveztek. A villamos hajtásrendszerrel működött, teljesítménye megfelelt a kor elvárásainak. A maximális sebessége körülbelül 70 km/h volt. A mozdonyokat úgy alakították ki, hogy hatékonyan tudják kezelni a meredek emelkedőket is. Tipikus tengelyelrendezése Bo’Bo’ volt.
Szolgálati történelem
A ČSD Class E 426.0 mozdonyokat főleg Csehszlovákia vasútvonalain használták. Szolgálatuk során elővárosi és helyi vonatok vontatására egyaránt alkalmazták őket. A mozdonyok megbízhatóságukról és hatékonyságukról váltak ismertté. Idővel azonban a technológia fejlődése és a korszerűbb mozdonyok megjelenése miatt fokozatosan kivonták őket a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A ČSD Class E 426.0-as mozdonyok közül néhány példányt megőriztek múzeumi célokra. Ezeket Csehország vasúti múzeumaiban lehet megtekinteni, ahol a látogatók megismerkedhetnek a mozdony technikai részleteivel és történetével.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár a ČSD Class E 426.0 nem vált világszerte ismertté, Csehországban és Szlovákiában a vasútbarátok körében népszerű. A mozdony miniatűr modelljeit néhány modellvasút-gyártó is kiadta. A rajongók körében kedvelt nosztalgiamozdonyként tartják számon.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1970–1999 – Modern járművek |
Gyártási év | 1973 |
Példányszám | 12 |
Maximális sebesség | 70 km/h |
Tengelyelrendezés | Bo’Bo’ |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/ČSD_Class_E_426.0
Képek
Források: Wikipédia, Google