Történeti háttér és gyártás
A D18E dízelmozdony a vietnámi vasúti infrastruktúra modernizálásának részeként készült el. Az 1983-as gyártási évű mozdonyt a lengyel Pafawag gyár készítette, mely az 1980-as években jelentős vasúti járműgyártó vállalat volt. A D18E kifejlesztése a vietnámi vasúthálózat igényeire reagált, célja a vasúti hatékonyság növelése és a szénalapú hajtású mozdonyok lecserélése volt.
- Gyártó vállalat: Pafawag
- Gyártási év: 1983
- Megrendelő: Vietnámi Államvasutak
Technikai jellemzők
A D18E mozdony dízel hajtású, amely jelentősen hozzájárult a vietnámi vasúti rendszer hatékonyságának növekedéséhez. A mozdony teljesítményét és kialakítását a regionális vasúti igényekhez igazították.
- Hajtásrendszer: Dízel
- Maximális sebesség: Nem specifikált
- Tengelyelrendezés: Nem specifikált
- Futómű: Nem specifikált
Szolgálati történelem
A D18E mozdonyt elsősorban Vietnámban, a vietnámi államvasutak szolgálatában használták. A mozdonyok főként személyszállításra és teherfuvarozásra egyaránt alkalmazhatóak voltak. A szolgálati ideje során sikeresen teljesítették feladataikat, és hozzájárultak a vasúti közlekedés fejlődéséhez a régióban.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Egyelőre nincs információ arról, hogy a D18E mozdony megőrzésre került-e volna bármely múzeumban vagy nosztalgiavonatok részeként működne. Az ilyen típusú járművek gyakran elkerülik a megőrzést, különösen az utókor számára kevésbé kiemelt szerep miatt.
Érdekességek és kulturális hatás
A D18E mozdony kulturális hatása korlátozott, mivel elsősorban ipari és közlekedési szerepére összpontosult. Érdekesség, hogy ilyen típusú mozdonyok esetében a modellvasúti verziók kevésbé elterjedtek.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1970–1999 – Modern járművek |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/D18E
Képek
Források: Wikipédia, Google