DB Class 218 dízelmozdony

A DB Class 218 dízelmozdony a német vasúthálózat egyik ikonikus szereplője, mely évtizedek óta megbízható teljesítményével és sokoldalúságával támogatja a személy- és teherszállítást.

Történeti háttér és gyártás

A DB Class 218 dízelmozdony a német vasúti járműgyártás egyik ikonikus darabja. Az 1968-ban megkezdett gyártása a németországi közlekedési igények kielégítésére irányult, különösen a nem villamosított pályaszakaszokon történő személyszállításra. A dízelmozdonyt a Deutsche Bundesbahn számára fejlesztették ki, és a későbbiekben számos modernizációs projekt áldozatául esett, hogy megfeleljen a folyamatosan változó közlekedési követelményeknek.

A gépek építése a Krupp, Henschel, Krauss-Maffei és MaK vállalatok közreműködésével zajlott. A DB Class 218 sorozat 1968-tól kezdődően több mint egy évtizedig, egészen 1979-ig készült, összesen 398 példányban.

Technikai jellemzők

A DB Class 218 mozdony dízel-meghajtású, amelynek teljesítménye 2500 lóerő körül mozog. A tengelyelrendezés a Bo’Bo’ formulát követi, ami négy tengelyt jelent két forgóvázzal. A mozdony maximális sebessége elérheti a 140 km/h-t, ami alkalmassá teszi személy- és teherszállítási feladatok ellátására egyaránt.

  • A mozdony teljes hossza körülbelül 16,4 méter, magassága 4,3 méter.
  • Súlya körülbelül 80 tonna.
  • Futóműve hidrodinamikus fékrendszerrel és automatikus vezérléssel van ellátva.

Szolgálati történelem

A DB Class 218 mozdonyok elsősorban Németországban voltak használatban, de szolgáltak Ausztriában is. Ezek a járművek fontos szerepet játszottak a német vasúti hálózaton, különösen a nem villamosított vonalakon. Az évek során különféle modernizációkon estek át, beleértve a motor és az elektronikai rendszer fejlesztését is. A 2000-es évek elején kezdődött meg fokozatos kivonásuk a forgalomból, de néhány egység még mindig használatban van speciális szolgálatra vagy tartalék mozdonyként.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Több DB Class 218 mozdony is megmaradt, és különböző múzeumokban tekinthetők meg. Németországban számos nosztalgiavonatos eseményen találkozhatunk velük, ahol működőképes állapotban mutatják be őket. Ezek a mozdonyok fontos részét képezik a német vasúttörténet megőrzésének.

Érdekességek és kulturális hatás

A DB Class 218 mozdonyt sokan becenevén csak „nekro” néven ismerik, utalva a klasszikus formatervezésére és a mozdony jellegzetes megjelenésére. A mozdonyok népszerűek a modellvasút-rajongók körében is, számos gyártó készít különböző méretarányú modelleket, amelyek a lakásbeli vasúti rendszerek fontos elemei lehetnek.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Dízel
Korszak 1946–1969 – Dízelkorszak
Maximális sebesség 140 km/h
Teljesítmény 2500 lóerő
Tengelyelrendezés Bo’Bo’
Gyártási időszak 1968-1979
Példányszám 398

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/DB_Class_218

Képek

Források: Wikipédia, Google