DB Class 82 dízelmozdony

A DB Class 82 dízelmozdony Németország egyik ikonikus vasúti járműve, amely a robosztus teljesítményével és modern kialakításával kitűnik a dízelmozdonyok mezőnyében.

Történeti háttér és gyártás

A DB Class 82 sorozatú dízelmozdonyokat a Német Szövetségi Vasút (Deutsche Bundesbahn) rendelte meg a második világháború után, mint a német vasúti hálózat megújításának részét. A mozdonyokat kifejezetten tolatási feladatokra fejlesztették ki, mivel szükség volt a régi, elavult gőzüzemű tolatómozdonyok leváltására. A gyártás 1950-ben kezdődött, és a Krauss-Maffei, a Krupp, valamint a Maschinenfabrik Esslingen gyártotta le a sorozatot.

Technikai jellemzők

A DB Class 82 dízelmozdony egy precízen tervezett tolatómozdony, amely kiváló teljesítményt nyújtott. A mozdonyok dízel-elektromos meghajtással rendelkeztek, amely biztosította a megfelelő teljesítményt a tolatási feladatok során. A mozdony maximális sebessége elérte a 100 km/h-t, amely elegendő volt a tolatási és rövid hatótávolságú szállítási feladatokhoz. A mozdonyok hossza 11,3 méter, amely kompakt méretet biztosított a hatékony manőverezéshez a tolatóállomásokon.

Szolgálati történelem

A DB Class 82 mozdonyokat elsősorban Németországban használták, ahol fontos szerepet játszottak a vasúti átrakodó állomásokon és a helyi tolatási feladatokban. A mozdonyok megbízható teljesítményüknek köszönhetően hosszú időn át a szolgálatban maradtak. A 1980-as években kezdtek elavulttá válni a technológiai fejlődés miatt, és fokozatosan kivonták őket a forgalomból.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

A DB Class 82 mozdonyok közül néhányat megőriztek, és ma is láthatók különböző német múzeumokban. Ezek a megőrzött példányok nemcsak történelmi jelentőséggel bírnak, hanem a vasúti technológia fejlődésének is tanúi. Németországban több vasúti múzeum is büszkélkedhet DB Class 82 mozdonyokkal, amelyek közül néhányat nosztalgiautakon is lehet látni.

Érdekességek és kulturális hatás

A DB Class 82 sorozat a német vasúti technológia egyik ikonikus képviselője. Bár nem kapott olyan széles körű figyelmet a médiában, mint más mozdonytípusok, a vasúttörténeti rajongók körében nagy népszerűségnek örvend. Modellvasút-gyártók is megalkották méretarányos modelljeit, ami hozzájárult ahhoz, hogy a mozdony a vasúti modellezők körében is kedvelt legyen.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Dízel
Korszak 1946–1969 – Dízelkorszak
Maximális sebesség 100 km/h
Hossz 11,3 méter

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/DB_Class_82

Képek

Források: Wikipédia, Google