DB Class V 162 dízelmozdony

A DB Class V 162 dízelmozdony fontos szerepet játszott a német vasúti történelemben, kitűnve megbízhatóságával és sokoldalúságával az évtizedek során.

Történeti háttér és gyártás

A DB Class V 162 dízelmozdonyt, később BR 216 néven is ismert, a németországi Deutsche Bundesbahn részére tervezték. A mozdony gyártását a Krupp vállalat kezdte meg, 1965-ben. Elsősorban a második világháborút követő vasúti hálózat modernizálásának igénye hívta életre, amely a gőzmozdonyok lecserélését célozta. A sorozat gyártása 1965 és 1968 között zajlott.

Technikai jellemzők

A DB Class V 162 egy dízelmeghajtású mozdony. Az alábbiakban összefoglaljuk technikai jellemzőit:

  • Hajtásrendszer: Dízel
  • Teljesítmény: 1350 kW
  • Tengelyelrendezés: B’B’
  • Maximális sebesség: 120 km/h
  • Méretek: 16,4 méter hosszú
  • Tengelytáv: 2,8 méter
  • Futómű: B’B’ típusú
  • Fékrendszer: Légnyomásos fékek
  • Vezérlés: Elektromos vezérlés

Szolgálati történelem

A DB Class V 162 mozdonyokat Németországban használták a Deutsche Bundesbahn kötelékében. Elsősorban személy- és tehervonatok vontatására alkalmazták közép- és hosszútávú útvonalakon. A mozdonyok megbízhatóságukról és hosszú élettartamukról voltak híresek. A sorozatot folyamatosan váltották fel modernebb típusok, az utolsó példányokat pedig a ’90-es évek végén és a 2000-es évek elején vonták ki a forgalomból.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

A DB Class V 162 több példánya megmaradt történelmi vagy múzeumi célokra. Ezek közül néhány múzeumokban látható, mint például a Német Közlekedési Múzeumban (Verkehrsmuseum) Nürnbergben. Néhányat nosztalgiavonatok részeként is üzemeltetnek, lehetőséget adva a rajongóknak az autentikus vasúti élmények megtapasztalására.

Érdekességek és kulturális hatás

A mozdony beceneve „Lollo” volt, köszönhetően jellegzetes motorháztető formájának. A DB Class V 162 modellváltozatai is népszerűek a modellvasút-rajongók körében, több cég kínálja méretarányos változatait. Az évek során filmekben és televíziós műsorokban is feltűnt, megerősítve helyét a német kulturális örökség részeként.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Dízel
Korszak 1946–1969 – Dízelkorszak
Teljesítmény 1350 kW
Maximális sebesség 120 km/h
Hossz 16,4 méter
Tengelyelrendezés B’B’

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/DB_Class_V_162

Képek

Források: Wikipédia, Google