Történeti háttér és gyártás
A DB Class V 200 dízelmozdony a Német Szövetségi Vasút (Deutsche Bundesbahn) számára készült, hogy kielégítse az egyre növekvő igényeket a második világháború utáni Németországban. A mozdonyt 1953-ban kezdték gyártani, és a világhírű Krauss-Maffei vállalat volt a fő gyártó. A V 200-as mozdonyokra azért volt szükség, hogy a gőzmozdonyokat modernebb dízel technológiával váltsák fel, így hatékonyabbá téve a vasúti közlekedést. Összesen 86 darab készült, és többnyire Németország vasúthálózatát szolgálták.
Technikai jellemzők
A DB Class V 200 egy dízelmozdony, amely kettős V16 dízelmotorral rendelkezik, ami lehetővé tette a nagy teljesítményű közlekedést. A mozdony tengelyelrendezése B’B’, azaz két tengelyes forgóvázakkal készült, ami kiegyensúlyozott menetet biztosít. A mozdony maximális sebessége körülbelül 140 km/h volt, és képes volt akár 860 kW teljesítményt is leadni. A jármű hossza körülbelül 20,32 méter, ami megfelelő méretet biztosít a legtöbb vasútállomáson való közlekedéshez. A mozdony fejlett fékrendszerrel és korszerű vezérlési technológiával volt felszerelve.
Szolgálati történelem
A V 200-as mozdonyokat elsősorban Németországban használták elővárosi és távolsági forgalomban. A mozdonyok kiválóan alkalmasak voltak mind a személy-, mind pedig teherforgalomra. Az 1980-as évek elejéig szolgáltak a Német Szövetségi Vasútnál, majd fokozatosan kivonták őket a forgalomból. Számos V 200-ast átépítettek vagy modernizáltak, hogy megfeleljenek az új igényeknek.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Több DB Class V 200 mozdony múzeumokban is megtekinthető, és néhány nosztalgiavonat részeként is működik. Németországban, különböző vasúttörténeti múzeumokban találhatók meg, ahol a látogatók megcsodálhatják őket. Néhány példány még mindig üzemképes és nosztalgiáztatások során használják.
Érdekességek és kulturális hatás
A DB Class V 200 mozdonyokat gyakran nevezik „V 200”-nak a köznyelvben, és népszerűek voltak a modellvasút-kedvelők körében is. Több modellgyártó is kiadta a mozdony méretarányos változatát, mint például a Märklin és a Fleischmann. A V 200-as mozdonyok sajátos kialakítása és kulturális jelentősége miatt a vasúttörténet fontos darabjává váltak.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |
Gyártás kezdete | 1953 |
Maximális sebesség | 140 km/h |
Teljesítmény | 860 kW |
Tengelyelrendezés | B’B’ |
Hossz | 20,32 méter |
Példányszám | 86 |