DeRoI-class locomotive (Mitsubishi) dízelmozdony

A DeRoI-class locomotive (Mitsubishi) dízelmozdony a japán Mitsubishi gyárában készült, és hozzájárult a vasúti technológia fejlődéséhez az ázsiai szigetek vasúthálózatában.

Történeti háttér és gyártás

A DeRoI-class mozdony a II. világháborút követően, 1946-ban készült a japán Mitsubishi Heavy Industries gyárában. A mozdonyt Japánban fejlesztették ki, hogy kielégítse a háború utáni növekvő gazdasági igényeket, amelyeket a vasúti szállítás fejlődése generált. A dízelmozdonyok fejlesztése különösen fontos volt ebben az időszakban, hiszen a hatékonyság és megbízhatóság terén jelentős előrelépést jelentettek a gőzmozdonyokhoz képest. Az osztályt az 1946-tól 1950-ig tartó időszakban gyártották, a japán államvasutak számára.

Technikai jellemzők

A DeRoI-class mozdony dízelmeghajtással rendelkezett, amely nagyobb hatékonyságot és teljesítményt biztosított a korábbi gőzmozdonyokkal szemben. A mozdony hajtásrendszere dízelmotoron alapult, bár pontos technikai részletek a motorról nem állnak rendelkezésre. A mozdony maximális sebessége szintén nem ismert, de akkoriban a dízelmozdonyok általában 70-100 km/h sebességgel haladtak. A mozdony méreteire és tömegére vonatkozó adatok nem állnak rendelkezésre. A tengelyelrendezés, futómű és fékrendszer szintén nem specifikált, de a dízelmozdonyok általában korszerűbb fékrendszerekkel és vezérléssel bírtak.

Szolgálati történelem

A DeRoI-class mozdonyokat elsősorban Japánban használták, ahol a háború utáni újjáépítésben és ipari fejlődésben kulcsszerepet játszottak. A mozdonyokat gyorsvonatok és teherforgalom céljaira egyaránt alkalmazták. A szolgálati időszakuk egészen az 1960-as évek végéig tarthatott, amikor modernebb dízel- és elektromos mozdonyok váltották fel őket. Ezen mozdonysorozat balesetekről vagy meghibásodásokról nem áll rendelkezésre információ.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenlegi információk szerint nincsen fennmaradt példány a DeRoI-class mozdonysorozatból, sem működőképes, sem múzeumi formában. Ez valószínűleg annak köszönhető, hogy az idő múlásával a mozdonyokat selejtezték, és nem tartották meg őket történelmi vagy múzeumi célokra.

Érdekességek és kulturális hatás

A DeRoI-class mozdonyok nem váltak különösen ismertté a köznyelvben vagy a kultúrában, és nincs információ arról, hogy modellvasúti formában elterjedtek volna. A japán vasúti történet szempontjából azonban fontos lépés volt a dízeltechnológia alkalmazása, amely hozzájárult a vasút fejlődéséhez az országban.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Dízel
Korszak 1946–1969 – Dízelkorszak

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/DeRoI-class_locomotive_(Mitsubishi)

Képek

Források: Wikipédia, Google