DeRoI-class locomotive (Toshiba) elektromos mozdony

A DeRoI-class locomotive (Toshiba) elektromos mozdony a 20. század közepén új szintre emelte a szállítást Japánban, modern technológiájával és megbízhatóságával hozzájárulva az ország vasúti hálózatának fejlődéséhez.

Történeti háttér és gyártás

A DeRoI-osztályú mozdonyokat a Toshiba gyártotta 1943-ban, a második világháború alatt. E mozdonyok fejlesztése és gyártása Japánban történt, az ország akkori ipari kapacitásának részeként. Az ilyen típusú elektromos mozdonyok különösen fontosak voltak a háborús időszakban, mivel Japánnak szüksége volt hatékony és megbízható vasúti szállítóeszközökre. A DeRoI-osztályú mozdonyokat elsősorban a japán államvasutak használták.

A típust eredetileg a belső teherszállítási igények kielégítésére fejlesztették ki, és ennek megfelelően tervezték meg és gyártották le. A gyártásban a Toshiba mellett más helyi gyártók is részt vettek, mind a tervezésben, mind a gyártásban. A pontos darabszám sajnos nem áll rendelkezésre, de ezek a mozdonyok az 1940-es évek közepén kerültek ki a gyártósorról.

Technikai jellemzők

A DeRoI-osztályú mozdonyok elektromos meghajtással rendelkeztek, amit a korszak technológiai fejlettsége tett lehetővé. A mozdonyokat úgy tervezték, hogy nagy teljesítményt nyújtsanak a tehervonatok vontatásához. A pontos teljesítményadatok nem elérhetőek, de a mozdonyok az elektromos hajtásuk révén megbízhatóan és hatékonyan működtek. A tengelyelrendezés és a további részletes műszaki adatok nem ismertek, de a mozdonyok tipikusan nagy sebességre voltak képesek az adott vasúti szakaszokon.

Az elektromos mozdonyok előnyei közé tartozott a csendes üzemeltetés és a gyorsulás, ami különösen fontos volt a városi és elővárosi vonatok esetében. A mozdonyokat a korszak szabványai szerint építették meg, figyelembe véve a vasúti infrastruktúrák sajátosságait is.

Szolgálati történelem

A DeRoI-osztályú mozdonyokat elsősorban Japánban használták, ahol a háborús időszakban kritikus szerepet játszottak a teherszállításban. Az elektromos hajtású mozdonyok különösen hasznosak voltak a nagy forgalmú vasúti szakaszokon, ahol a megbízhatóság és a hatékony üzemelés elengedhetetlen volt. A mozdonyok pontos kivonási időpontja nem ismert, de a vasúti technológia fejlődésével a későbbi évtizedekben már modernebb típusokkal váltották fel őket.

A szolgálatuk alatt a DeRoI-osztályú mozdonyok megbízhatóságukról és hatékonyságukról voltak ismertek, ami hozzájárult a japán vasút fejlődéséhez és a háborús erőfeszítésekhez.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nincs információ arról, hogy a DeRoI-osztályú mozdonyokból megőrzött példányok léteznének vagy múzeumokban láthatók lennének. Az ilyen típusú mozdonyok többségét a szolgálatuk végén leselejtezték, és nem maradtak fenn a közlekedési közösség számára.

Érdekességek és kulturális hatás

A DeRoI-osztályú mozdony a maga korában a japán ipar és vasúti technológia szimbóluma volt, azonban az idők során nem vált világszerte ismertté. Modellvasúti formában nem elterjedt, és a kulturális hatása inkább történelmi jellegű, mintsem populárisan ismert.

Műszaki adatlap

Járműtípus Elektromos mozdony
Meghajtás Elektromos
Korszak 1930–1945 – Technikai robbanás

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/DeRoI-class_locomotive_(Toshiba)

Képek

Források: Wikipédia, Google