Történeti háttér és gyártás
A Derwent gőzmozdony egy nevezetes példája az 1840-es évek brit vasúti járműveinek. A mozdonyt 1845-ben gyártották a kézműves mérnöki munka csúcsaként ebben az időszakban. A Derwent célja az volt, hogy kielégítse az ipari forradalom által gerjesztett növekvő szállítási igényeket az Egyesült Királyság vasútvonalain. A mozdonyt a Robert Stephenson and Company nevű híres vállalat készítette Newcastle upon Tyne városában, amely az egyik meghatározó szereplő volt a vasúti ipar korai éveiben.
Technikai jellemzők
A Derwent mozdony gőzhajtású, amely akkoriban a legelterjedtebb technológiának számított. A mozdony kompakt kialakítása lehetővé tette, hogy nagy sebességgel közlekedjen a viszonylag rövid távolságokon belül. A tengelyelrendezés és futómű kifejezetten a gyors és sima közlekedéshez lett tervezve.
– Hossz: Nincs pontos adat
– Magasság: Nincs pontos adat
– Tengelytáv: Nincs pontos adat
– Maximális sebesség: Nincs pontos adat
Szolgálati történelem
A Derwent mozdonyt az Egyesült Királyság északkeleti részén használták, különös odafigyelést kapott a teher- és személyszállításban is. A mozdony hatékonysága és megbízhatósága miatt hamar népszerűvé vált, és hozzájárult a gyártó hírnevének növeléséhez. Az 1860-as évek végére azonban a Derwentet elavultnak tekintették, és fokozatosan kivonták a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Az átmeneti időszak után, amikor a Derwent kivonásra került, sikerült megőrizni egy példányt, amely most a The National Railway Museum-ban van kiállítva Yorkban. Ez a múzeum a brit vasúti történelem jelentős központja, és a Derwent egyike a legértékesebb darabjainak.
Érdekességek és kulturális hatás
A Derwent mozdonyt sokáig emlegetik a vasúti történelem oktatási programjaiban és kiadványaiban. Noha nem jutott el a filmiparba vagy a popkultúrába, a Derwent modellként is elérhető, így a vasúti modellezők körében népszerű választás. A mozdony beceneve a vasúti körökben egyszerűen „Derwent”, amelyet a rajongók és a történészek is használnak.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1800–1849 – Korai vasút |