S&DJR Fox, Walker 0-6-0ST gőzmozdony

Az S&DJR Fox, Walker 0-6-0ST gőzmozdony a 19. században járult hozzá a vasúti szállítás fejlődéséhez, kiváló példaként szolgálva a korszak ipari innovációira és technológiai haladására.

Történeti háttér és gyártás

Az S&DJR Fox, Walker 0-6-0ST gőzmozdonyt a Fox, Walker & Company gyártotta 1874-ben. Ez a vállalat a 19. század egyik kiemelkedő vasúti járműgyártója volt, amely Bristolban, Angliában működött. A mozdonyokat a Somerset & Dorset Joint Railway (S&DJR) rendelte meg, amely a szigetország fontos vasúthálózatának részeként a régióban különféle szállítási igényeket szolgált ki. Az 0-6-0ST modell egy tipikus ipari mozdony volt, amelyet a teherszállítási feladatok ellátására fejlesztettek ki. A megrendelés célja az volt, hogy a vasútvonal hatékonyságát növelje a meglévő infrastruktúrához illeszkedő, megbízható járművekkel.

Technikai jellemzők

Az S&DJR Fox, Walker 0-6-0ST egy gőzhajtású mozdony volt. A 0-6-0ST jelölés a tengelyelrendezésre utal, amely három hajtott tengelyt jelentett, mindegyik kerék külön felfüggesztéssel, míg az „ST” az „Saddle Tank” rövidítése, amely a gőzmozdony szerkezetének egyik típusára utal, ahol a víztartály a kazán tetején helyezkedik el. Ez a kialakítás javította a mozdony stabilitását és optimalizálta a víz tárolását, ami különösen fontos volt a vasúti műveletek során. A mozdonyok maximális sebessége nem volt kiemelkedő, de hatékonyan tudtak nehéz terheket húzni rövid távon. A teljesítményt, méreteket, valamint a maximális sebességet nem részletezik a rendelkezésre álló források, azonban az ilyen típusú mozdonyok általában napi használatra és ipari környezetben voltak kialakítva.

Szolgálati történelem

Az S&DJR Fox, Walker 0-6-0ST mozdonyokat főként Angliában, a Somerset & Dorset Joint Railway vonalain használták. Feladataik közé tartozott a teherszállítás, mivel ezek a járművek kevésbé voltak alkalmasak személyszállításra. Az idő múlásával, a technológiai fejlődéssel és újabb típusok megjelenésével ezek a mozdonyok fokozatosan visszavonultak a szolgálatból. A pontos kivonásuk időpontja nem ismert, de valószínűleg a 20. század elején történt, amikor a vasúti közlekedés technológiai átalakulása felgyorsult.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Az elérhető információk alapján nem maradt fenn megőrzött példány az S&DJR Fox, Walker 0-6-0ST mozdonyokból. Az ilyen típusú ipari mozdonyok gyakrabban kerültek selejtezésre, mint megőrzésre, mivel egyszerűsített felépítésük és funkcionális jellegük miatt kevésbé vonzották a múzeumok vagy a nosztalgiavasutak figyelmét.

Érdekességek és kulturális hatás

Mivel az S&DJR Fox, Walker 0-6-0ST mozdonyok ipari munkagépekként szolgáltak, nem igazán váltak a vasúti rajongók középpontjává vagy a modern médiában való népszerű szereplőként. Az ilyen típusú mozdonyok inkább a technikai történelmük miatt érdekesek, amely hozzájárult a vasút fejlődéséhez a 19. század végén.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora

Hivatkozások

Képek

Források: Wikipédia, Google