Történeti háttér és gyártás
A DR Class 22 dízelmozdony a Német Demokratikus Köztársaság vasúti flottájának egyik kulcsfontosságú tagja volt. A mozdonyt a németországi VEB Lokomotivbau Karl Marx Babelsberg vállalat gyártotta. Az első példány 1958-ban készült el, és ez volt a mozdony gyártási évének kezdete.
A DR Class 22 dízelmozdony kifejlesztésének fő célja az volt, hogy korszerűbb és hatékonyabb alternatívát biztosítson a korábbi gőzmozdonyok helyettesítésére, valamint támogassa a növekvő vasúti közlekedési igényeket a keletnémet régióban. A mozdony fő megrendelője a Német Államvasutak (Deutsche Reichsbahn) volt, amely a mozdonyokat elsősorban tehervonatok és nagyobb távolságú személyszállító járatok vontatására alkalmazta.
Technikai jellemzők
A DR Class 22 egy dízelmozdony, ami a kor technológiai színvonalának megfelelő dízel-elektromos hajtásrendszert alkalmazott. A mozdony maximális sebessége 120 km/h volt, ami elegendő volt mind a személyszállítási, mind a teherszállítási igények kielégítésére.
A mozdony tengelyelrendezése C’o C’o volt, ami azt jelenti, hogy hat tengelyen gurult elosztva, ezzel biztosítva a megfelelő tapadást és stabilitást. A DR Class 22 teljesítménye elérte a 2200 lóerőt, ami jelentős fejlesztést jelentett a korábbi modellekhez képest.
Méretek és egyéb jellemzők
– Hossz: nincs rendelkezésre álló adat
– Magasság: nincs rendelkezésre álló adat
– Tengelytáv: nincs rendelkezésre álló adat
– Férőhely: nincs rendelkezésre álló adat
– Osztályok: nincs rendelkezésre álló adat
– Futómű: nincs rendelkezésre álló adat
– Fékrendszer: nincs rendelkezésre álló adat
– Vezérlés: nincs rendelkezésre álló adat
– Egyéb felszereltség: nincs rendelkezésre álló adat
Szolgálati történelem
A DR Class 22 mozdonyok széles körben elterjedtek Kelet-Németországban, ahol a Deutsche Reichsbahn alkalmazta őket különféle vasúti szolgálatokban. A mozdonyok szolgálata során kitartó és megbízható teljesítményükkel tűntek ki, különösen a teherszállítás terén.
A DR Class 22 mozdonyok több évtizeden keresztül szolgáltak, míg végül fokozatosan kivonták őket a forgalomból a modernizált mozdonyok megjelenése miatt.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A DR Class 22 mozdony egyes példányai megőrzésre kerültek, és ma múzeumokban tekinthetők meg. Ezek a mozdonyok a vasúttörténet és a technológiai fejlődés korabeli emlékei. A fennmaradt példányok fontos szerepet játszanak a vasútbarátok és a történészek számára, akik így tanulmányozhatják a múlt technológiáját.
Érdekességek és kulturális hatás
A DR Class 22 mozdonyok nemcsak technikai szempontból jelentősek, hanem a vasúti rajongók körében is népszerűek, akik gyakran gyűjtik a mozdonyok modellváltozatait. Az ilyen modellek különböző méretarányokban is elérhetők a modellvasút-piacon, ahol a DR Class 22 helyet kapott a kelet-európai vasúttörténet ikonikus járművei között.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |