Történeti háttér és gyártás
A DR Class 25.10 gőzmozdonyt a németországi Deutsche Reichsbahn számára fejlesztették ki az 1950-es években. A mozdony fő célja az volt, hogy pótolja a második világháború következtében megsemmisült járműveket. A mozdonyokat 1954-ben kezdték el gyártani.
- Gyártási évek: 1954
- Gyártó: Lokomotivbau Karl Marx Babelsberg
- Példányszám: 88 darab
Technikai jellemzők
A DR Class 25.10 egy gőz meghajtású mozdony, melyet a Laikusok számára is érthető módon összefoglalva a következőképpen lehet jellemezni:
- Hajtásrendszer: Gőz
- Tengelyelrendezés: 2-8-2
- Teljesítmény: 1462 kW
- Maximális sebesség: 80 km/h
- Méretek: Hossz: 23 méter
Szolgálati történelem
A DR Class 25.10 gőzmozdonyokat főként Németországban használták. A mozdonyokat tehervonatok továbbítására tervezték, de személyszállító vonatokhoz is alkalmazták őket. A szolgálatban lévő mozdonyok nagy részét az 1970-es években vonták ki a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Néhány példányt múzeumokban őriztek meg, bár a fennmaradt darabok száma elenyésző. Ezeket különféle vasúti múzeumokban állítják ki, ahol a látogatók megtekinthetik őket, de működőképes példányról nincs információ.
Érdekességek és kulturális hatás
A DR Class 25.10 mozdonyok modellvasúti változatai népszerűek a vasútbarátok körében. Több gyártó is készített ezekből méretarányos változatokat, így a mozdony a vasútmodellezés világában tovább él.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |