DR Class 25.10 gőzmozdony

A DR Class 25.10 gőzmozdony a német vasút történetének fontos szereplője, amely a második világháború utáni időszakban biztosította a megbízható közlekedést a régióban.

Történeti háttér és gyártás

A DR Class 25.10 gőzmozdonyt a németországi Deutsche Reichsbahn számára fejlesztették ki az 1950-es években. A mozdony fő célja az volt, hogy pótolja a második világháború következtében megsemmisült járműveket. A mozdonyokat 1954-ben kezdték el gyártani.

  • Gyártási évek: 1954
  • Gyártó: Lokomotivbau Karl Marx Babelsberg
  • Példányszám: 88 darab

Technikai jellemzők

A DR Class 25.10 egy gőz meghajtású mozdony, melyet a Laikusok számára is érthető módon összefoglalva a következőképpen lehet jellemezni:

  • Hajtásrendszer: Gőz
  • Tengelyelrendezés: 2-8-2
  • Teljesítmény: 1462 kW
  • Maximális sebesség: 80 km/h
  • Méretek: Hossz: 23 méter

Szolgálati történelem

A DR Class 25.10 gőzmozdonyokat főként Németországban használták. A mozdonyokat tehervonatok továbbítására tervezték, de személyszállító vonatokhoz is alkalmazták őket. A szolgálatban lévő mozdonyok nagy részét az 1970-es években vonták ki a forgalomból.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Néhány példányt múzeumokban őriztek meg, bár a fennmaradt darabok száma elenyésző. Ezeket különféle vasúti múzeumokban állítják ki, ahol a látogatók megtekinthetik őket, de működőképes példányról nincs információ.

Érdekességek és kulturális hatás

A DR Class 25.10 mozdonyok modellvasúti változatai népszerűek a vasútbarátok körében. Több gyártó is készített ezekből méretarányos változatokat, így a mozdony a vasútmodellezés világában tovább él.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1946–1969 – Dízelkorszak

Hivatkozások

Részletek itt