Történeti háttér és gyártás
A DR Class 252 elektromos mozdony, amelyet később DBAG Class 156 néven is ismertek, a Német Demokratikus Köztársaság államvasútja, a Deutsche Reichsbahn számára készült. A mozdony fejlesztése az 1980-as évek végén kezdődött, és az első példányok 1991-ben kerültek a vasúti hálózatra. A gyártást az LEW Hennigsdorf végezte, amely a keletnémet vasútjárműgyártás egyik központja volt. A mozdonyok összesen 292 egységből álló sorozatot alkottak, amelyeket a növekvő személy- és teherszállítási igények kielégítésére hoztak létre.
Technikai jellemzők
A DR Class 252 egy nagy teljesítményű elektromos mozdony, amelyet az áramvonalas kialakítás és a modern technológiai innovációk jellemeznek. Elektromos meghajtásának köszönhetően csendes és környezetbarát üzemeltetést tesz lehetővé. A mozdony maximális sebessége 140 km/h, amely ideálissá teszi a gyorsvonatok vontatására is. Az egyenáramú motorok által biztosított teljesítmény lehetővé teszi a nehéz tehervonatok hatékony mozgatását is. A mozdony szerkezete robusztus, mégis elegáns, ami jellegzetessé teszi a német vasúti hálózatban.
- Tengelyelrendezés: Bo-Bo
- Teljesítmény: 5,000 kW
- Hossz: 19,6 méter
- Magasság: 4,25 méter
- Tömeg: 82 tonna
Szolgálati történelem
A DR Class 252 mozdonyok Németország egyesítése után a Deutsche Bahn kezelésébe kerültek, ahol DBAG Class 156 néven váltak ismertté. Széles körben alkalmazták mind személy-, mind teherszállítási célokra. A mozdonyok a német vasúthálózat különböző részein közlekedtek, megbízhatóságuk és teljesítményük miatt hosszú ideig a vasúti flották meghatározó részét képezték.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg számos DR Class 252 mozdonyt megőriztek múzeumokban, hogy bemutassák a hidegháború időszakának vasúti technológiáját és a német vasút történetét. Németország különböző vasúti múzeumaiban lehet megtalálni ezeket a megőrzött példányokat, ahol a látogatók megtekinthetik és tanulmányozhatják a múlt ezen fontos műszaki emlékét.
Érdekességek és kulturális hatás
A DR Class 252 mozdonyok a vasútkedvelők körében népszerűek, és modellvasúti formában is elérhetők. A keleti és nyugati technológiai különbségeket szimbolizálva a német újraegyesítés szimbolikus járművé váltak. A mozdonyokat gyakran ábrázolják modellvasút-kiállításokon, és a vasúttörténeti könyvekben is részletesen bemutatják fejlődésüket és szolgálati történetüket.
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1970–1999 – Modern járművek |