Történeti háttér és gyártás
A DR Class E 11 mozdonyokat a Német Demokratikus Köztársaság (NDK) államvasút, a Deutsche Reichsbahn fejlesztette ki. Az 1950-es évek végén jelentkező növekvő igények kielégítésére került sor a fejlesztésre. A gyártás a LEW Hennigsdorf vállalatnál zajlott 1961 és 1976 között.
- Gyártó: LEW Hennigsdorf
- Gyártási időszak: 1961-1976
- Példányszám: 96 darab
- Megrendelő: Deutsche Reichsbahn
Technikai jellemzők
A DR Class E 11 egy elektromos mozdony, amelyet elővárosi és regionális vonatok vontatására terveztek. Az alábbiakban néhány technikai jellemzőjét mutatjuk be.
- Hajtásrendszer: Elektromos
- Teljesítmény: 2,920 kW
- Tengelyelrendezés: Bo’Bo’
- Maximális sebesség: 120 km/h
- Futómű: Futótengelyek elrendezése Bo’Bo’
Szolgálati történelem
A DR Class E 11 mozdonyokat főként az NDK területén használták, különösen az elővárosi és regionális vonatok vontatására. A mozdonyok megbízhatóan üzemeltek, és több évtizeden keresztül szolgálták a vasúti közlekedést. Működésüket egészen a kelet-német vasúti hálózat modernizálásáig folytatták.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Néhány DR Class E 11 mozdonyt megőriztek múzeumi célokra. Ezek közül több Németország különböző vasúti múzeumaiban tekinthető meg, ahol a látogatók közelebbről ismerkedhetnek meg ezzel a történelmi mozdonytípussal.
Érdekességek és kulturális hatás
A DR Class E 11 mozdonyok a kelet-német vasúti közlekedés ikonikus elemeivé váltak, és modellvasúti verziókban is megjelentek. Az NDK vasútmodell rajongói körében népszerűségnek örvendett, és gyakran szerepel különféle történeti kiállításokon.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |
Gyártási év | 1961 |
Maximális sebesség | 120 km/h |
Teljesítmény | 2,920 kW |
Tengelyelrendezés | Bo’Bo’ |