DR Class E 251 elektromos mozdony

A DR Class E 251 elektromos mozdony a keletnémet vasútvonalak közlekedésének meghatározó szereplője volt, amely kiemelkedett megbízhatóságával és teljesítményével.

Történeti háttér és gyártás

A DR Class E 251 elektromos mozdonyokat a Deutsche Reichsbahn megrendelésére fejlesztették ki Kelet-Németországban. Az igény a 25 kV 50 Hz-es váltakozó áramú villamosítás támogatására irányult, különösen a Harz-hegység meredek és dombos területein történő közlekedéshez. A gyártást a LEW Hennigsdorf vállalat végezte 1965-ben. Összesen 15 darabot gyártottak ebből a típusból. A mozdonyok neve E 251, később pedig 251 sorozatként ismerték őket.

Technikai jellemzők

A DR Class E 251 egy váltakozó áramú elektromos mozdony, amely kifejezetten a hegyvidéki vonalak igényeit hivatott kielégíteni. A mozdony teljesítménye körülbelül 3,720 kW volt, és képes volt 80 km/h maximális sebesség elérésére. A tengelyelrendezés Co’Co’ típusú, ami azt jelenti, hogy hat tengelye van, mindegyik egyéni hajtással. A jármű hossza 19,60 méter, magassága pedig 3,95 méter. A mozdony tengelytávja 2,80 méter, ami a nehéz terepen történő stabil közlekedést segíti elő. A DR Class E 251 mozdonyok elsődlegesen tehervonatokat húztak a nehéz terepen.

Szolgálati történelem

A DR Class E 251 mozdonyokat főként az NDK területén használták, különösen a Harz-hegység vasútvonalain. Ezek a mozdonyok sikeresen teljesítettek nehéz körülmények között, és hosszú ideig üzemeltek. Az 1990-es évekig voltak aktív szolgálatban, majd a Németország újraegyesítését követően lassan kivonták őket a forgalomból. Az utolsó példányokat az 1990-es évek végén és a 2000-es évek elején selejtezték.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg néhány DR Class E 251 mozdony fennmaradt, és múzeumi kiállításon is megtekinthető. Ezek a kiállítási darabok a németországi múzeumok kollekcióját gazdagítják, ahol a látogatók megcsodálhatják a vasúti történelem ezen különleges darabjait.

Érdekességek és kulturális hatás

A DR Class E 251 mozdonyok különleges szerepet játszottak a kelet-német vasúti közlekedésben, és a vasút rajongói körében még ma is nagy népszerűségnek örvendenek. Modellvasúti gyártók készítettek méretarányos változatokat, amelyekkel a rajongók otthon is újraélhetik ezeknek a járműveknek a történetét.

Műszaki adatlap

Járműtípus Elektromos mozdony
Meghajtás Elektromos
Korszak 1946–1969 – Dízelkorszak
Tengelyelrendezés Co’Co’
Teljesítmény 3,720 kW
Maximális sebesség 80 km/h
Hossz 19,60 m
Magasság 3,95 m
Tengelytáv 2,80 m

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/DR_Class_E_251

Képek

Források: Wikipédia, Google