DRG Class 56.2–8 gőzmozdony

A DRG Class 56.2–8 gőzmozdony a német vasúti történelem fontos része, amely az 1920-as években a tartósság és megbízhatóság szimbólumává vált.

Történeti háttér és gyártás

A DRG Class 56.2–8 gőzmozdonyok a Német Birodalmi Vasúttársaság (Deutsche Reichsbahn) részére lettek kifejlesztve az 1920-as évek végén és az 1930-as évek elején. A mozdonyok célja az volt, hogy kiegészítsék és fokozatosan kiváltsák a korábbi, elavult modelljeiket, és javítsák a nehéz tehervonat-szolgáltatások hatékonyságát. Ezeket a mozdonyokat 1934-ben gyártották, a fő céljuk, hogy megfelelő erőforrást biztosítsanak a tehervonatok számára a gazdasági és ipari fellendülés idején.

A mozdonyokat több gyártó is készítette, köztük a Henschel, Borsig, és a Linke-Hofmann-Lauchhammer. A megrendelők elsősorban a német államvasutak voltak, azonban más európai országok is érdeklődtek a konstrukció iránt.

Technikai jellemzők

A DRG Class 56.2–8 egy gőzmozdony, melyet erős teljesítményjellemzőivel terveztek. Ezek a mozdonyok hagyományos gőzhajtásúak, amelyeket szén tüzelésével működtetnek. A tengelyelrendezése 2-8-0, amely azt jelenti, hogy két vezetett, nyolc hajtott, és nulla futóműtengelyűek.

A mozdonyok maximális sebessége 70 km/h, ami megfelel a korabeli tehervonatok sebességkövetelményeinek. Méretei impozánsak, hossza 20 méter körül van. Ezek a mozdonyok nem rendelkeztek utas helyiségekkel; kifejezetten teherszállításra tervezték őket.

Szolgálati történelem

A DRG Class 56.2–8 mozdonyai széles körben elterjedtek Németországban, és alapvető szerepet játszottak a tehervonat-szolgáltatások fejlesztésében a 20. század közepén. A mozdonyok különösen a második világháború előtt és alatt voltak aktívak, mivel nagy teljesítményűek és megbízhatóak voltak.

A háború után a német vasút újjáépítése során még egy ideig szolgálatban maradtak, de végül az 1950-es évektől kezdődően fokozatosan kivonták őket a forgalomból a modernebb dízel- és elektromos mozdonyok javára.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Bár a DRG Class 56.2–8 mozdonyok közül nem sok maradt meg a mai napig, néhány példány túlélte a selejtezést, és múzeumokban kiállításra került Németországban. Egyes példányok nosztalgiavonatok részeként továbbra is működőképesek, melyek nagy érdeklődést váltanak ki a vasútbarátok körében.

Érdekességek és kulturális hatás

A DRG Class 56.2–8 mozdonyok a vasútmodellezők körében is népszerűek. Számos modellvasút-gyártó készít méretarányos változatokat ezekből a mozdonyokból, hogy a vasútmodellezők gyűjteményeit gazdagíthassák.

Közkedvelt volt a „der Alte” becenév, ami a mozdonyok hosszú élettartamára és megbízhatóságára utalt. Az iparosodás és a vasúti közlekedés történetének fontos részeként számos kiállításon és rendezvényen találkozhatunk velük.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1930–1945 – Technikai robbanás
Tengelyelrendezés 2-8-0
Maximális sebesség 70 km/h
Gyártási év 1934

Hivatkozások

DRG Class 56.2–8

Képek

Források: Wikipédia, Google