Történeti háttér és gyártás
A DRG Class 62 gőzmozdonyokat a Német Birodalmi Vasúttársaság (Deutsche Reichsbahn) fejlesztette ki a 20. század elején. A 62-es sorozat célja az volt, hogy könnyebb személyszállító vonatokat szolgáljon ki, különösen az elővárosi közlekedésben. A mozdonyok gyártását az 1928-as évben kezdték meg, amikor az igény a rövid távú és megbízható személyszállítás iránt fokozódott.
A gyártást a berlini Borsig vállalat végezte, amely az egyik legnagyobb német mozdonygyártó cég volt abban az időben. Összesen 15 példány készült ebből a típusból. A mozdonyokat kifejezetten a német államvasutak számára tervezték, és nem exportálták külföldre.
Technikai jellemzők
A DRG Class 62 egy kétcélú, két tengely meghajtású gőzmozdony volt, amelyet a túlnyomó gőz meghajtás jellemzett. A mozdony képes volt elérni a 100 km/h maximális sebességet, ami akkoriban kiemelkedő teljesítménynek számított. A teljesítményét a két hengeres hajtásrendszer biztosította.
- Méretek: A mozdony teljes hossza körülbelül 13,5 méter volt.
- Tengelyelrendezés: 2-6-2, amely három hajtott tengelyt jelentett.
- Súly: A teljes üzemi súly körülbelül 76 tonna volt.
- Fékrendszer: A mozdony Westinghouse levegős fékrendszerrel rendelkezett, amely biztosította a hatékony megállást.
Szolgálati történelem
A DRG Class 62 mozdonyokat elsősorban Németországban használták, ahol különféle elővárosi és rövid távú személyszállító vonatokban teljesítettek szolgálatot. A mozdonyok megbízhatóságuk és gazdaságos üzemeltethetőségük miatt népszerűek voltak. Szolgálatukat az 1950-es évek végéig folytatták, amikor is fokozatosan kivonták őket a forgalomból a modern dízel és elektromos vonatok megjelenése miatt.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos a DRG Class 62 mozdonyok közül egy sem maradt fenn működőképes állapotban. Németországban néhány múzeumban találhatóak meg részei, de teljes egységként egyik sem tekinthető meg. A mozdonyok történelmi jelentősége azonban megmaradt a vasúti közösségben.
Érdekességek és kulturális hatás
A DRG Class 62 gőzmozdonyt gyakran emlegetik a német vasút történelmében, mint az egyik leginkább jellegzetes elővárosi gőzmozdonyt. Modellvasúti körökben is népszerű, több gyártó is kínál méretarányos modelleket a piacon, amelyek gyűjtők és vasútmodellezők körében is kedveltek.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Gyártási év | 1928 |
Maximális sebesség | 100 km/h |
Hajtásrendszer | Két hengeres |
Tengelyelrendezés | 2-6-2 |
Üzemi súly | 76 tonna |
Fék | Westinghouse levegős fékrendszer |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/DRG_Class_62
Képek
Források: Wikipédia, Google