DRG Class 86 gőzmozdony

A DRG Class 86 gőzmozdony a német vasutak történetének meghatározó szereplője volt, amelyet 1928 és 1943 között építettek, és megbízhatóságával kiemelkedett a helyi és regionális szállításban.

Történeti háttér és gyártás

A DRG Class 86 gőzmozdonyt a Német Birodalmi Vasút (Deutsche Reichsbahn-Gesellschaft, DRG) számára fejlesztették ki, mint egy univerzális tehermozdonysorozatot, amely az 1920-as évek végén jelentkező igények kielégítésére készült. A sorozat gyártása 1928-ban kezdődött, és több neves német mozdonygyártó vállalat, mint például a Henschel és a Borsig vettek részt a gyártásban. A DRG célja a regionális és helyi teherforgalom hatékony kiszolgálása volt különböző német tartományokban. A mozdonyok összesen 775 példányban készültek, ami jól tükrözi a típus népszerűségét és a vasút igényét a megbízható, strapabíró gőzmozdonyokra.

Technikai jellemzők

A DRG Class 86 mozdonyok gőzerővel működtek, ami a korszak egyik legelterjedtebb hajtási módja volt. A mozdonyok 1’C1′ tengelyelrendezéssel rendelkeztek, ami lehetővé tette a megfelelő sebesség és teljesítmény biztosítását a kisebb vasútvonalakon. A mozdony maximális sebessége körülbelül 70 km/h volt. Az űrszelvény és méretek tekintetében a mozdonyok jól illeszkedtek a DRG hálózatához. A futómű szilárd, megbízható fékrendszerrel volt felszerelve, amely biztosította a biztonságos üzemelést a különféle útviszonyok között. A DRG Class 86 mozdonyok egyszerű, de hatékony kialakításuk miatt elnyerték a vasutasok és mérnökök elismerését.

Szolgálati történelem

A DRG Class 86 mozdonyokat elsősorban Németországban használták, ahol helyi és regionális teherforgalmat bonyolítottak. A mozdonyok a második világháború után is szolgálatban maradtak, és a német vasúti hálózat nyugati részén egészen az 1970-es évekig közlekedtek. A keleti német területeken az 1980-as évekig használatban maradtak. A típus népszerűsége és megbízhatósága miatt a mozdonyok több modernizáción is átestek szolgálati idejük alatt. Néhány példányt balesetek vagy súlyos meghibásodások miatt selejteztek, de a legtöbb mozdony fokozatosan került ki a forgalomból a dízel- és villanymozdonyok térhódítása miatt.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Számos DRG Class 86 mozdony megőrzésre került Németországban, és egyes példányok ma is megtekinthetők különböző vasúti múzeumokban, mint például a Drezdai Közlekedési Múzeumban. Ezen kívül néhány mozdony nosztalgiavonatokon is közlekedik, ami lehetőséget ad a közönségnek, hogy testközelből is megismerkedjenek a gőzmozdonyok világával. A mozdonyok gyakran részt vesznek vasúti eseményeken és kiállításokon, ahol a vasúttörténet iránt érdeklődők megcsodálhatják őket.

Érdekességek és kulturális hatás

A DRG Class 86 mozdonyok a vasúti rajongók körében is népszerűek, ami miatt különféle modellvasúti gyártók is kínálják őket méretarányos változatokban. Ezek a modellek sok vasútmodellező gyűjteményének díszei. A mozdonyok különleges megjelenése és történelmi jelentősége miatt több vasúti témájú könyvben és kiadványban is szerepelnek. A mozdonyok beceneveket is kaptak, ami a köznyelvben és a vasútbarátok körében tovább növelte népszerűségüket.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek

Hivatkozások

További információk a DRG Class 86-ról

Képek

Források: Wikipédia, Google