Történeti háttér és gyártás
A DRG Class E 79 elektromos mozdonyokat a 20. század elején fejlesztették ki Németországban, válaszként a növekvő igényekre az elektromos vontatás iránt. Ezek a mozdonyok 1923-ban készültek, és a Deutsche Reichsbahn megrendelésére gyártották őket. A mozdonyok kifejlesztése mögött az a szándék állt, hogy hatékonyabb és környezetbarátabb megoldásokat biztosítsanak a régi gőzmozdonyokkal szemben. Az alacsony darabszámban gyártott mozdonyok célja az volt, hogy bemutassák a villamos vontatás korszerű lehetőségeit.
Technikai jellemzők
A DRG Class E 79 egy elektromos mozdony, amelynek fő hajtásrendszere villamos energiát használ. Az E 79 teljesítménye jelentős volt a maga korában, bár pontos részletek gyakran hiányoznak a rendelkezésre álló dokumentumokból. A mozdonyok maximális sebessége 65 km/h volt, ami akkoriban megfelelt a vasúti követelményeknek. A tengelyelrendezésük Bo’Bo’ volt, tehát négy tengelyük volt, melyek mindegyike hajtott. A mozdonyok hosszúsága és más méretei pontosan nem ismertek, de tipikusan nagy méretűek voltak a korabeli szabványok szerint.
Szolgálati történelem
A DRG Class E 79 mozdonyokat elsősorban Németországban használták, különféle vonalak mentén, ahol elektromos vontatásra volt szükség. Szolgálatuk során különféle típusú vonatokkal dolgoztak együtt, beleértve a személy- és tehervonatokat is. Az 1920-as évek technológiája és a vasúti infrastruktúra korabeli szintje miatt a DRG Class E 79 mozdonyok szolgálata fontos lépést jelentett az elektromos vontatás elterjedésében.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs információ arra vonatkozóan, hogy léteznének megőrzött példányok a DRG Class E 79 sorozatból. Azonban a vasúti technológiák iránt érdeklődők számára fontos lenne, hogy megismerjék ezeket a mozdonyokat a vasúti történelem részeként.
Érdekességek és kulturális hatás
A DRG Class E 79 mozdonyok mára történelmi kuriózumként tarthatók számon. Bár ezek a mozdonyok nem váltak olyan közismertté, mint más, nagyobb példányszámban készült típusok, mégis hozzájárultak az elektromos vasúti közlekedés fejlődéséhez. Modellvasúti körökben nem ismertek, de technikai újdonságaik miatt értékelik őket a vasúti történelem kedvelői.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Maximális sebesség | 65 km/h |
Tengelyelrendezés | Bo’Bo’ |