Történeti háttér és gyártás
A DRG H 17 206 egy különleges elektromos mozdony, melyet 1925-ben gyártottak. A mozdonyt a Siemens & Halske és az AEG közösen fejlesztette ki a Német Birodalmi Vasút (Deutsche Reichsbahn) számára. A jármű az elektromos vasút fejlesztésére irányuló kísérletek részeként készült, hogy eleget tegyen az egyre növekvő igényeknek a hatékonyabb és környezetbarátabb vasúti közlekedés iránt. Célja az elektromos meghajtású vonatok előnyeinek, például a nagyobb sebesség és a jobb energiahatékonyság kihasználása volt.
Technikai jellemzők
Az elektromos mozdony technikai kialakítása különösen figyelemre méltó. Az alábbiakban a legfontosabb műszaki jellemzők olvashatók:
– Hajtás: A H 17 206 villamos erővel működött, amely akkoriban egy úttörő technológiának számított.
– Teljesítmény: A mozdony teljesítményéről keveset tudni, de az elektromos hajtás miatt a hatékonysága jelentős volt.
– Tengelyelrendezés: A mozdony tengelyelrendezése úgy készült, hogy optimális vonóerőt biztosítson.
– Maximális sebesség: A mozdony maximális sebességére vonatkozó konkrét adatok nem állnak rendelkezésre.
– Méretek: A méretek részletes leírása nem fellelhető, viszont az akkori mozdonyok jellemzően nagy mérettel rendelkeztek.
Szolgálati történelem
A DRG H 17 206 mozdonyt a Német Birodalmi Vasút használta. Az elektromos vonatok fejlesztésének részeként kísérleti jelleggel állt szolgálatban. Sajnos a mozdony további szolgálati története, valamint az, hogy pontosan meddig használták, nem ismert.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs információ arra vonatkozóan, hogy a DRG H 17 206 mozdonyból megmaradt volna példány, illetve hogy bármely múzeumban megtekinthető lenne. A jármű valószínűleg a történelmi példányok közé tartozik, amelyekből nem maradt fenn működőképes vagy kiállított darab.
Érdekességek és kulturális hatás
A DRG H 17 206 mozdony történelmi jelentősége abból fakad, hogy része volt az elektromos vasutak korai fejlesztési kísérleteinek. Noha részletes történeti és kulturális jelentősége nem rögzült, az elektromos mozdonyok továbbfejlesztéséhez köthető technológiai újítások előfutárának tekinthetjük.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/DRG_H_17_206
Képek
Források: Wikipédia, Google