Történeti háttér és gyártás
A DWWR 13 dízelmozdony a 20. század elejének egyik érdekes fejlesztése volt, amelyet a Dublin and Wicklow Railway (DWWR) rendelt meg. Az 1904-es évben gyártották, abban az időszakban, amikor a vasúti technológia folyamatos fejlődésen ment keresztül. A DWWR 13 egy kísérleti projektként indult, amely célja a vasúti közlekedés hatékonyságának növelése volt, különösen dízel meghajtású mozdonyokkal, amelyek akkoriban újdonságnak számítottak.
Technikai jellemzők
A DWWR 13 dízelmozdony műszaki jellemzői a kor színvonalán egyedinek mondhatók. A gép dízel meghajtással rendelkezett, amely akkoriban innovatív technológiának számított a gőzmozdonyok dominanciája mellett. A tengelyelrendezése és teljesítménye különösen érdekes volt, bár ezekről részletes adatok nem állnak rendelkezésre az elérhető forrásokban.
Szolgálati történelem
A Dublin and Wicklow Railway (DWWR) üzemeltette a mozdonyt, és kísérleti céllal alkalmazták. A mozdony szerepét tekintve nem állt forgalomban hosszú ideig, ami azt is jelentheti, hogy nem bizonyult teljesen sikeres projektnek. A DWWR 13 története rövidre sikeredett, és az idővel modernizált változatok vették át a helyét.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A DWWR 13 mozdonyból nem maradt fenn megőrzött példány. A rövid szolgálati idő és az újabb technológiák gyors térnyerése miatt nem került múzeumok gyűjteményébe sem, így napjainkban már nem tekinthető meg eredeti formájában.
Érdekességek és kulturális hatás
Annak ellenére, hogy a DWWR 13 nem hagyott mély nyomot a kulturális emlékezetben, a dízel mozdonyok korai iskolájának egyik úttörőjének tekinthető. Modellvasúti területen nem vált elterjedtté, és szélesebb körű kulturális hatása sem ismert.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |