EAR 60 Class dízelmozdony
Történeti háttér és gyártás
Az EAR 60 Class dízelmozdonyokat a kelet-afrikai régió vasúti igényeinek kielégítésére fejlesztették ki. Az East African Railways társaság számára készültek, mely Kenyát, Ugandát és Tanzániát is magába foglalta. A gyártás 1953-ban kezdődött, amikor is szükség volt nagy teljesítményű dízelmotorokra, hogy a gőzmozdonyokat részben leváltsák a régió vasútvonalain. Ezek a mozdonyok az angliai Vulcan Foundry vállalatban készültek, amelyek híres voltak vasúti járművek építéséről.
Technikai jellemzők
Az EAR 60 Class dízelmozdonyok több technikai jellemzővel is büszkélkedhettek, ami a régió vasúti körülményeihez igazodott:
– Meghajtás: Dízel
– Teljesítmény: 1400 lóerő
– Tengelyelrendezés: Co-Co
– Maximális sebesség: 100 km/h
– Méretek: A mozdony hossza hozzávetőlegesen 18 méter volt.
– Futómű: Co-Co elrendezés, amely hat tengelyt foglalt magában, ami növelte a mozdony stabilitását a különféle terepviszonyok között.
– Fékrendszer: Légfékek biztosították a mozdony megfelelő lassítását és megállását a nehéz teherszállítás során.
Szolgálati történelem
Az EAR 60 Class mozdonyokat elsősorban teherszállításra használták a kelet-afrikai országokban, melyek az East African Railways hálózatába tartoztak. Rendkívül jól teljesítettek a hosszú, nehéz vonatok vontatásában, különösen a nehéz terep- és éghajlati viszonyok között. A szolgálati idejük alatt híressé váltak megbízhatóságukról és teljesítményükről, hozzájárulva a régió gazdasági fejlődéséhez. Idővel azonban, a technológiai fejlődés és a korszerűbb mozdonyok megjelenése miatt fokozatosan kivonták őket a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs adat arról, hogy az EAR 60 Class mozdonyok közül bármi is megőrzésre került volna vagy bármely múzeumban kiállítanák. Az ilyen mozdonyokat gyakran bontották le és újrahasznosították alkatrészeiket.
Érdekességek és kulturális hatás
Az EAR 60 Class mozdonyok, bár nem váltak ikonikus kultikus tárggyá, jelentős hatással voltak a kelet-afrikai vasúti közlekedés fejlődésére. Ezek a mozdonyok az átmeneti időszakot képviselték a gőzmozdonyoktól a modern dízel és elektromos mozdonyok felé vezető úton. Modellvasúti körökben nem túl elterjedt, de a vasúttörténeti iránt érdeklődők számára fontos történelmi emlék maradt.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |