Történeti háttér és gyártás
Az EFE Tipo 80 dízelmozdonyt 1929-ben gyártották a chilei államvasutak számára. A Tipo 80 mozdonyok a németországi Henschel & Sohn gyárában készültek, válaszul a chilei vasúthálózat korszerűsítési igényeire. A cél az volt, hogy a hagyományos gőzmozdonyok helyett modernebb, dízelmeghajtású járművekkel szereljék fel a vasútvonalakat, javítva ezzel a szolgáltatások hatékonyságát és megbízhatóságát.
- Gyártási év: 1929
- Gyártó: Henschel & Sohn
- Megrendelő: Chilei Államvasutak (Empresa de los Ferrocarriles del Estado)
Technikai jellemzők
Az EFE Tipo 80 egy dízelmozdony, amelyet kimondottan a hosszú távú személy- és teherszállítási igények kielégítésére terveztek. A dízelmotoros meghajtás lehetővé tette a nagyobb hatótávolság elérését, és a gyorsabb, költséghatékonyabb működést a gőzmozdonyokhoz képest.
- Meghajtás: Dízel
- Tengelyelrendezés: Információ nem elérhető
- Maximális sebesség: Információ nem elérhető
- Méretek: Információ nem elérhető
Szolgálati történelem
Az EFE Tipo 80 mozdonyokat elsősorban Chile vasúti hálózatán használták, ahol a személy- és teherforgalom lebonyolításában játszottak kulcsszerepet. Ezek a mozdonyok jelentős mértékben hozzájárultak az ország infrastruktúrájának fejlődéséhez, segítettek a közlekedési és szállítási kapacitások bővítésében. Az üzemeltetési időszakuk végéről nincsenek konkrét információk.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs információ arról, hogy bármely EFE Tipo 80 típusú mozdony fennmaradt volna napjainkban működő vagy kiállított formában.
Érdekességek és kulturális hatás
Az EFE Tipo 80 mozdonyok nem hagytak jelentős nyomot a kulturális szférában, és nincsenek ismert beceneveik vagy szerepléseik filmekben és könyvekben. Modellvasúti változatukról sincs információ.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/EFE_Tipo_80
Képek
Források: Wikipédia, Google