Egyptian State Railways 545 class gőzmozdony

Az Egyptian State Railways 545 class gőzmozdony a 20. század elején jelentős szerepet játszott Egyiptom vasúti hálózatának fejlődésében, híres volt megbízhatóságáról és korszakalkotó technológiai megoldásairól.

Történeti háttér és gyártás

Az Egyptian State Railways 545 osztályú gőzmozdonyt az 1920-as évek végén fejlesztették ki. Az Egyiptomi Államvasutak (Egyptian State Railways, később Egyptian National Railways) rendelte meg a mozdonyokat, hogy kielégítse a növekvő közlekedési igényeket. Ezek a mozdonyok 1928-ban készültek el, és az egyik jellemzőjük a korszerű gőztecnika alkalmazása volt. A Baldwin Locomotive Works gyártotta őket az Egyesült Államokban, amely akkoriban a világ egyik vezető mozdonygyártó vállalata volt.

Technikai jellemzők

Az Egyptian State Railways 545 osztályú mozdonyok gőzhajtással működtek. A gőzmozdonyok közé tartozva szilárd tüzelőanyag égetésével állították elő a mozgáshoz szükséges energiát. A mozdony teljesítménye tekintélyes volt a kor technikai szintjéhez képest, és képes volt nagyobb sebesség elérésére is. A tengelyelrendezésük 4-6-0, ami azt jelenti, hogy négy vezető kerékpár és hat hajtókerék volt felszerelve, segítve a megfelelő vonóerő biztosítását. A maximális sebességük elérte a 100 km/h-t.

Szolgálati történelem

Ezek a mozdonyok főleg Egyiptom területén, a fővonalakon közlekedtek. Kiemelkedően szerepeltek az adott időszakban, mivel megbízhatóságuk és teljesítményük kiváló volt. Főként személyszállító vonatok élén voltak megtalálhatók, de időnként teherfuvarozási feladatokat is elláttak. A mozdonyok az 1950-es évek végéig voltak aktív szolgálatban, amikor is fokozatosan kivonták őket a forgalomból az újabb típusok megjelenése miatt.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

  • Jelen pillanatban nem áll rendelkezésre információ arról, hogy megmaradt-e belőlük működőképes példány, vagy hogy múzeumban kiállították-e volna bármelyiket.

Érdekességek és kulturális hatás

Az Egyptian State Railways 545 osztályú mozdonyok hozzájárultak az egyiptomi vasúti közlekedés fejlődéséhez, azonban kulturálisan kevésbé voltak meghatározóak. Modellvasúti változatukról nincsenek széles körben elterjedt információk, de a történelmi vasúti rajongók körében értékesítésük és megőrzésük nagy jelentőséggel bírna.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek

Hivatkozások

Részletes információ a Wikipedia oldalon

Képek

Források: Wikipédia, Google