Történeti háttér és gyártás
Az EMC pre – SC modell az Electro-Motive Corporation (EMC) gyártmánya, amely később az Electro-Motive Division (EMD) részévé vált a General Motors-on belül. Az 1930-as években az Egyesült Államokban a vasúti ipar jelentős változásokon ment keresztül, és az EMC volt az egyik úttörője az elektromos és dízelmozdonyok fejlesztésének. Az EMC pre – SC modellt 1936-ban gyártották, és az ipar iránti növekvő igény kielégítésére fejlesztették ki, különösen a rendezőállomások és könnyű tolatómozdonyok területén.
A mozdonyok az EMC plantában La Grange-ban, Illinois államban készültek. A gyártási folyamat során a Winton Motor Company által gyártott dízelmotorokat használták, amelyeket a Cleveland, Ohio-ban található Winton gyár biztosított. Az EMC pre – SC típusból több példány is készült, amelyeket elsősorban az Egyesült Államok vasúttársaságai használtak, de pontos példányszám nem áll rendelkezésre.
Technikai jellemzők
Az EMC pre – SC egy dízel-elektromos hajtású mozdony volt, amely a Winton 201-A dízelmotorral üzemelt.
– Hajtásrendszer: Dízel-elektromos
– Teljesítmény: Körülbelül 600 lóerő
– Tengelyelrendezés: B-B konfiguráció (két hajtott forgóváz)
– Maximális sebesség: Körülbelül 60 km/h
– Méretek: Az általános méretek pontos adatai nem elérhetők
– Férőhelyek: Az EMC pre – SC-t nem utasszállításra tervezték
– Futómű: Elektromos hajtású tengelyek
– Fékrendszer: Légfék
– Vezérlés: Elektromos vezérlőrendszer
Szolgálati történelem
Az EMC pre – SC modelleket főként az Egyesült Államok vasúti hálózatán használták, különösen rendezőpályaudvarokon és könnyebb tolatási feladatokhoz. A dízel-elektromos technológia nagyobb hatékonyságot és megbízhatóságot biztosított, mint a hagyományos gőzmozdonyok. Ezen mozdonyok használatát a modernizált dízelmozdonyok érkezése váltotta fel, és a legtöbbet az 1950-es évek közepéig használták.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs információ arról, hogy az EMC pre – SC mozdonyok közül bármelyik megmaradt volna múzeumi célokra vagy nosztalgiavonatokban való részvételre. Az ilyen típusú mozdonyok általában átalakításra kerültek vagy lebontásra a szolgálatuk befejezése után.
Érdekességek és kulturális hatás
Az EMC pre – SC mozdony nem rendelkezik különösen jól ismert kulturális hatással, mivel főként ipari célokra használták. Az úgynevezett „swichers” mozdonyok azonban az ipari és vasúti rajongók körében népszerűek a technikai újítások és a dízelmozdonyok fejlődésének korai képviselőiként. Modellvasúti változataik ritkák, de a korai dízelmodellek között helyezkednek el.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Hibrid |
Korszak | 1930–1945 – Technikai robbanás |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/EMC_Winton-engined_switchers
Képek
Források: Wikipédia, Google