EMC pre – SC (EMD) elektromos motorvonat

Az EMC pre – SC (EMD) elektromos motorvonat jelentős mérföldkő volt a vasúti közlekedés fejlődésében, mivel a dízel és elektromos rendszerek egyesítésével új szintre emelte a hatékonyságot és megbízhatóságot.

Történeti háttér és gyártás

Az EMC pre – SC modell az Electro-Motive Corporation (EMC) gyártmánya, amely később az Electro-Motive Division (EMD) részévé vált a General Motors-on belül. Az 1930-as években az Egyesült Államokban a vasúti ipar jelentős változásokon ment keresztül, és az EMC volt az egyik úttörője az elektromos és dízelmozdonyok fejlesztésének. Az EMC pre – SC modellt 1936-ban gyártották, és az ipar iránti növekvő igény kielégítésére fejlesztették ki, különösen a rendezőállomások és könnyű tolatómozdonyok területén.

A mozdonyok az EMC plantában La Grange-ban, Illinois államban készültek. A gyártási folyamat során a Winton Motor Company által gyártott dízelmotorokat használták, amelyeket a Cleveland, Ohio-ban található Winton gyár biztosított. Az EMC pre – SC típusból több példány is készült, amelyeket elsősorban az Egyesült Államok vasúttársaságai használtak, de pontos példányszám nem áll rendelkezésre.

Technikai jellemzők

Az EMC pre – SC egy dízel-elektromos hajtású mozdony volt, amely a Winton 201-A dízelmotorral üzemelt.

Hajtásrendszer: Dízel-elektromos
Teljesítmény: Körülbelül 600 lóerő
Tengelyelrendezés: B-B konfiguráció (két hajtott forgóváz)
Maximális sebesség: Körülbelül 60 km/h
Méretek: Az általános méretek pontos adatai nem elérhetők
Férőhelyek: Az EMC pre – SC-t nem utasszállításra tervezték
Futómű: Elektromos hajtású tengelyek
Fékrendszer: Légfék
Vezérlés: Elektromos vezérlőrendszer

Szolgálati történelem

Az EMC pre – SC modelleket főként az Egyesült Államok vasúti hálózatán használták, különösen rendezőpályaudvarokon és könnyebb tolatási feladatokhoz. A dízel-elektromos technológia nagyobb hatékonyságot és megbízhatóságot biztosított, mint a hagyományos gőzmozdonyok. Ezen mozdonyok használatát a modernizált dízelmozdonyok érkezése váltotta fel, és a legtöbbet az 1950-es évek közepéig használták.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Nincs információ arról, hogy az EMC pre – SC mozdonyok közül bármelyik megmaradt volna múzeumi célokra vagy nosztalgiavonatokban való részvételre. Az ilyen típusú mozdonyok általában átalakításra kerültek vagy lebontásra a szolgálatuk befejezése után.

Érdekességek és kulturális hatás

Az EMC pre – SC mozdony nem rendelkezik különösen jól ismert kulturális hatással, mivel főként ipari célokra használták. Az úgynevezett „swichers” mozdonyok azonban az ipari és vasúti rajongók körében népszerűek a technikai újítások és a dízelmozdonyok fejlődésének korai képviselőiként. Modellvasúti változataik ritkák, de a korai dízelmodellek között helyezkednek el.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Hibrid
Korszak 1930–1945 – Technikai robbanás

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/EMC_Winton-engined_switchers

Képek

Források: Wikipédia, Google