EMD DDM45 dízelmozdony

Az EMD DDM45 dízelmozdony a brazil vasúti közlekedés egyik ikonikus szereplője, amely a hatvanas évek végén jelent meg, hogy hatékonyan szállítson nehéz tehervonatokat Brazília kiterjedt hálózatain.

Történeti háttér és gyártás

Az EMD DDM45 egy különleges dízelmozdony, amelyet a General Motors Electro-Motive Division (EMD) gyártott. Az 1970-es évek elején Brazília számára fejlesztették ki, hogy megfeleljen az ország növekvő vasúti teherszállítási igényeinek. Az EMD DDM45 a DDA40X mozdony alapján készült, és kifejezetten a brazil vasúti infrastruktúrához igazították, amelynek jellegzetességei közé tartoznak a keskeny nyomtávú pályák. A mozdonyok sikeresen helytálltak a nehéz körülmények között, és a gyártásuk 1970-ben kezdődött.

Technikai jellemzők

Az EMD DDM45 dízelmozdony technikai jellemzői lenyűgözőek. Ez egy dízel-elektromos meghajtású mozdony, amelyet a C-C tengelyelrendezés jellemez, azaz három-kerekes forgóvázakat használnak. Teljesítménye körülbelül 3600 lóerő, amely elegendő nehéz tehervonatok mozgatásához a dél-amerikai vasúti hálózaton. Az EMD DDM45 maximális sebessége körülbelül 105 km/h.

  • Hajtásrendszer: Dízel-elektromos
  • Teljesítmény: 3600 lóerő
  • Tengelyelrendezés: C-C
  • Maximális sebesség: 105 km/h

Szolgálati történelem

Az EMD DDM45 mozdonyokat elsősorban a brazil vasúti hálózaton alkalmazták, ahol kiemelkedően teljesítettek a teherszállítási szolgálatban. Különösen a vasérc és más nyersanyagok szállításában voltak nélkülözhetetlenek. A mozdonyok évtizedeken át szolgálták a brazil vasúti közlekedést, és bizonyos változataik még ma is használatban vannak, bár számos darabot már kivontak a forgalomból és selejteztek.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nincs információ az EMD DDM45 mozdonyok megőrzött példányairól vagy múzeumi szerepléséről. A mozdonyok főként munkagépként voltak ismertek, és nagy részük selejtezésre került, így az ilyen jellegű szereplésük ritkaság.

Érdekességek és kulturális hatás

Az EMD DDM45 mozdonyoknak Brazíliában sikerült egy különleges helyet kivívniuk a vasúti történelemben. Az ipari műszaki megoldások iránt érdeklődők körében elismerést vívott ki a különleges kialakításával és teljesítményével. Bár az EMD DDM45 nem vált a köznyelv vagy a kulturális tartalmak részeivé, a vasúti modellezők számára egy érdekes darab lehet, különösen a dél-amerikai vasutak modellezésében.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Dízel
Korszak 1970–1999 – Modern járművek
Teljesítmény 3600 lóerő
Tengelyelrendezés C-C
Maximális sebesség 105 km/h

Hivatkozások

EMD DDM45 Wikipédia oldal

Képek

Források: Wikipédia, Google