EMD F40C dízelmozdony

Az EMD F40C dízelmozdony az 1970-es években kapcsolódott be az amerikai vasúti közlekedésbe, megbízhatóságával és sajátos kialakításával vívta ki a szakma elismerését.

Történeti háttér és gyártás

Az EMD F40C egy dízelmozdony, amelyet az Electro-Motive Division (EMD) gyártott 1974-ben. Ez a típus az elővárosi vonatok igényeinek kielégítésére készült, különösen a Chicago környéki North Line vasútvonal kiszolgálására. Az EMD F40C mozdonyok fejlesztése a Chicago, Milwaukee, St. Paul and Pacific Railroad, ismertebb nevén Milwaukee Road megrendelésére történt, összesen 15 darabot gyártottak.

Technikai jellemzők

Az EMD F40C mozdony egy dízel-hidraulikus meghajtású mozdony, amelyet alacsony karbantartási igénye és megbízhatósága miatt kedveltek. A hajtásrendszere egy 16 hengeres 645E3 dízelmotor, amely körülbelül 3200 lóerő teljesítményt biztosít. A mozdony tengelyelrendezése Co-Co, ami hat darab hajtott tengelyt jelent. A maximális sebessége körülbelül 105 km/h.

  • Méretek: a teljes hossz meghaladja a 20 métert.
  • Felszereltség: Az elővárosi szolgáltatásokra optimalizálták.
  • Speciális felszerelések: Továbbfejlesztett fékrendszer.

Szolgálati történelem

Az EMD F40C mozdonyokat főként a Chicago környéki elővárosi vonatokon alkalmazták, ahol a Milwaukee Road üzemeltette őket. Szerepük fontos volt az ingázóforgalomban, mivel nagy teljesítményük és megbízhatóságuk révén hatékony közlekedést biztosítottak. A mozdonyokat később a Metra nevű vasúttársaság is használta, amely a Chicago területén működő elővárosi vasúthálózatot üzemelteti. A szolgálatból való kivonásukat a 2000-es évek elején kezdték meg, amikor újabb mozdonyok váltották fel őket.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Több EMD F40C mozdonyt megőriztek, néhány közülük még mindig a Metra flottájában található. Bár a mozdonyok nagy része már nem aktív szolgálatban áll, nosztalgikus értékük miatt néhány példányt igyekeztek megőrizni.

Érdekességek és kulturális hatás

Bár az EMD F40C mozdonyok nem tettek szert hatalmas hírnévre, a vasútrajongók számára jelentőséggel bírnak, különösen az Egyesült Államok középnyugati régiójában. Egyedi dizájnjuk és technikai megoldásaik a modellezők körében is népszerűvé tették őket.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Dízel
Korszak 1970–1999 – Modern járművek
Gyártási év 1974
Teljesítmény Kb. 3200 lóerő
Tengelyelrendezés Co-Co
Maximális sebesség 105 km/h
Hossz 20 m felett

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/EMD_F40C

Képek

Források: Wikipédia, Google