EMD F69PHAC dízelmozdony

Az EMD F69PHAC dízelmozdony a kilencvenes évek technológiai úttörője volt, amely a vasúti közlekedés modernizálásában játszott kulcsszerepet.

Történeti háttér és gyártás

Az EMD F69PHAC dízelmozdony egy speciális fejlesztés, amelyet az Electro-Motive Division (EMD) készített 1988-ban. A mozdonyt kísérleti platformként használták annak érdekében, hogy új technológiákat teszteljenek, különösen az AC áramú vontatás területén. Az EMD célja az volt, hogy a dízelmozdonyok hatékonyságát és megbízhatóságát növelje az AC technológia alkalmazásával.

  • Gyártó: Electro-Motive Division (EMD)
  • Gyártási év: 1988
  • Cél: AC áramú vontatási technológiák tesztelése
  • Példányszám: 2

Technikai jellemzők

Az EMD F69PHAC technikai szempontból egyedülálló volt a maga idejében, mivel elsőként alkalmazta az AC hajtási rendszert dízelmozdonyokban.

  • Teljesítmény: 3000 lóerő
  • Tengelyelrendezés: Bo-Bo
  • Maximális sebesség: 177 km/h
  • Hajtásrendszer: Dízel-elektromos, AC generátorral

Szolgálati történelem

Az EMD F69PHAC mozdonyokat elsősorban az amerikai Amtrak vasúttársaság használta tesztelési célokra. A kísérletek során a mozdonyok képesek voltak bemutatni az AC technológia előnyeit, bár a kereskedelmi forgalomban nem terjedtek el széles körben. A tesztek során szerzett tapasztalatok azonban hozzájárultak a későbbi, kereskedelmi célú mozdonyok fejlesztéséhez.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Az EMD F69PHAC mozdonyok nem kerültek múzeumokba, és jelenleg nincs arról információ, hogy bármelyik példány megőrzésre került volna. Kísérleti járműként elsősorban a technológiai fejlesztések során szerzett tapasztalatok miatt voltak értékesek, nem pedig a megőrzésre.

Érdekességek és kulturális hatás

  • Az EMD F69PHAC volt az egyik első dízelmozdony, amely kísérleti platformként szolgált AC technológiák tesztelésére.
  • Bár nem épült sok példány, hatása fontos volt a jövőbeni mozdonyfejlesztésekre.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Dízel
Korszak 1970–1999 – Modern járművek
Gyártási év 1988
Gyártó Electro-Motive Division (EMD)
Teljesítmény 3000 lóerő
Maximális sebesség 177 km/h
Tengelyelrendezés Bo-Bo

Hivatkozások

EMD F69PHAC Wikipédia oldal