Történeti háttér és gyártás
Az EMD F69PHAC dízelmozdony egy speciális fejlesztés, amelyet az Electro-Motive Division (EMD) készített 1988-ban. A mozdonyt kísérleti platformként használták annak érdekében, hogy új technológiákat teszteljenek, különösen az AC áramú vontatás területén. Az EMD célja az volt, hogy a dízelmozdonyok hatékonyságát és megbízhatóságát növelje az AC technológia alkalmazásával.
- Gyártó: Electro-Motive Division (EMD)
- Gyártási év: 1988
- Cél: AC áramú vontatási technológiák tesztelése
- Példányszám: 2
Technikai jellemzők
Az EMD F69PHAC technikai szempontból egyedülálló volt a maga idejében, mivel elsőként alkalmazta az AC hajtási rendszert dízelmozdonyokban.
- Teljesítmény: 3000 lóerő
- Tengelyelrendezés: Bo-Bo
- Maximális sebesség: 177 km/h
- Hajtásrendszer: Dízel-elektromos, AC generátorral
Szolgálati történelem
Az EMD F69PHAC mozdonyokat elsősorban az amerikai Amtrak vasúttársaság használta tesztelési célokra. A kísérletek során a mozdonyok képesek voltak bemutatni az AC technológia előnyeit, bár a kereskedelmi forgalomban nem terjedtek el széles körben. A tesztek során szerzett tapasztalatok azonban hozzájárultak a későbbi, kereskedelmi célú mozdonyok fejlesztéséhez.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Az EMD F69PHAC mozdonyok nem kerültek múzeumokba, és jelenleg nincs arról információ, hogy bármelyik példány megőrzésre került volna. Kísérleti járműként elsősorban a technológiai fejlesztések során szerzett tapasztalatok miatt voltak értékesek, nem pedig a megőrzésre.
Érdekességek és kulturális hatás
- Az EMD F69PHAC volt az egyik első dízelmozdony, amely kísérleti platformként szolgált AC technológiák tesztelésére.
- Bár nem épült sok példány, hatása fontos volt a jövőbeni mozdonyfejlesztésekre.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1970–1999 – Modern járművek |
Gyártási év | 1988 |
Gyártó | Electro-Motive Division (EMD) |
Teljesítmény | 3000 lóerő |
Maximális sebesség | 177 km/h |
Tengelyelrendezés | Bo-Bo |