EMD F7 dízelmozdony

Az EMD F7 dízelmozdony, a vasúti közlekedés ikonikus járműve, az 1940-es és 1950-es években forradalmasította az amerikai teherszállítást megbízhatóságával és erőteljes teljesítményével.

Történeti háttér és gyártás

Az EMD F7 egy dízel-elektromos mozdony, amelyet az Electro-Motive Division (EMD) gyártott az Egyesült Államokban. Az F7 az F-sorozat része volt, amely az 1930-as és 40-es évek fordulóján jelent meg a vasúti piacon, a gőzmozdonyok leváltásának céljával. Az EMD F7 gyártása 1949 és 1953 között zajlott, és több mint 2200 darabot készítettek belőle. A mozdonyt számos vasúttársaság használta, köztük az Atchison, Topeka and Santa Fe Railway, a Southern Pacific és a Union Pacific.

Technikai jellemzők

Az EMD F7 dízelmozdony dízel-elektromos meghajtással rendelkezett. A mozdonyt egy 16-hengeres EMD 567B dízelmotor hajtotta, amely hozzávetőlegesen 1500 lóerős teljesítményt biztosított. Az F7-es tengelyelrendezése A1A-A1A volt, ami azt jelenti, hogy három tengelye közül a középső nem volt meghajtott. A mozdony maximális sebessége körülbelül 105 km/h volt. Hossza hozzávetőlegesen 15,24 méter, magassága pedig 4,27 méter volt.

  • Teljesítmény: 1500 lóerő
  • Maximális sebesség: 105 km/h
  • Tengelyelrendezés: A1A-A1A
  • Hajtásrendszer: Dízel-elektromos

Szolgálati történelem

Az EMD F7 fontos szerepet játszott az amerikai vasúti közlekedés modernizálásában, különösen a teher- és személyszállítás terén. A mozdonyok széles körű alkalmazása lehetővé tette a vasúttársaságok számára, hogy hatékonyabban és költséghatékonyabban működjenek a gőzmozdonyokhoz képest. Az F7-eket az 1970-es évek elejére fokozatosan kivonták a forgalomból, mivel újabb és hatékonyabb modellek jelentek meg.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Több EMD F7 példány is fennmaradt, és jelenleg múzeumokban vagy vasúttársaságok nosztalgiaprogramjaiban található meg. Például egyes példányok az Illinois Railway Museum vagy a Southern California Railway Museum gyűjteményében találhatók. Ezek a mozdonyok gyakran részt vesznek nosztalgiautazásokon, lehetővé téve a vasútrajongók számára, hogy megismerjék a vasúti történelem ezen fontos korszakát.

Érdekességek és kulturális hatás

Az EMD F7 modelljei népszerűek a modellvasúti rajongók körében, gyakran H0 és N méretarányban készülnek. Ezek a modellek a vasúti történeti szimulációk kedvelt darabjai, köszönhetően jellegzetes formatervezésüknek és történelmi jelentőségüknek. Emellett az F7-et gyakran említik vasúti témájú filmekben és könyvekben, ahol az 1950-es évek amerikai vasúti életét mutatják be.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Dízel
Korszak 1946–1969 – Dízelkorszak
Gyártási év 1949
Maximális sebesség 105 km/h
Teljesítmény 1500 lóerő
Tengelyelrendezés A1A-A1A
Hossz 15,24 m
Magasság 4,27 m

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/EMD_F7

Képek

Források: Wikipédia, Google