Történeti háttér és gyártás
Az EMD F7 egy dízel-elektromos mozdony, amelyet az Electro-Motive Division (EMD) gyártott az Egyesült Államokban. Az F7 az F-sorozat része volt, amely az 1930-as és 40-es évek fordulóján jelent meg a vasúti piacon, a gőzmozdonyok leváltásának céljával. Az EMD F7 gyártása 1949 és 1953 között zajlott, és több mint 2200 darabot készítettek belőle. A mozdonyt számos vasúttársaság használta, köztük az Atchison, Topeka and Santa Fe Railway, a Southern Pacific és a Union Pacific.
Technikai jellemzők
Az EMD F7 dízelmozdony dízel-elektromos meghajtással rendelkezett. A mozdonyt egy 16-hengeres EMD 567B dízelmotor hajtotta, amely hozzávetőlegesen 1500 lóerős teljesítményt biztosított. Az F7-es tengelyelrendezése A1A-A1A volt, ami azt jelenti, hogy három tengelye közül a középső nem volt meghajtott. A mozdony maximális sebessége körülbelül 105 km/h volt. Hossza hozzávetőlegesen 15,24 méter, magassága pedig 4,27 méter volt.
- Teljesítmény: 1500 lóerő
- Maximális sebesség: 105 km/h
- Tengelyelrendezés: A1A-A1A
- Hajtásrendszer: Dízel-elektromos
Szolgálati történelem
Az EMD F7 fontos szerepet játszott az amerikai vasúti közlekedés modernizálásában, különösen a teher- és személyszállítás terén. A mozdonyok széles körű alkalmazása lehetővé tette a vasúttársaságok számára, hogy hatékonyabban és költséghatékonyabban működjenek a gőzmozdonyokhoz képest. Az F7-eket az 1970-es évek elejére fokozatosan kivonták a forgalomból, mivel újabb és hatékonyabb modellek jelentek meg.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Több EMD F7 példány is fennmaradt, és jelenleg múzeumokban vagy vasúttársaságok nosztalgiaprogramjaiban található meg. Például egyes példányok az Illinois Railway Museum vagy a Southern California Railway Museum gyűjteményében találhatók. Ezek a mozdonyok gyakran részt vesznek nosztalgiautazásokon, lehetővé téve a vasútrajongók számára, hogy megismerjék a vasúti történelem ezen fontos korszakát.
Érdekességek és kulturális hatás
Az EMD F7 modelljei népszerűek a modellvasúti rajongók körében, gyakran H0 és N méretarányban készülnek. Ezek a modellek a vasúti történeti szimulációk kedvelt darabjai, köszönhetően jellegzetes formatervezésüknek és történelmi jelentőségüknek. Emellett az F7-et gyakran említik vasúti témájú filmekben és könyvekben, ahol az 1950-es évek amerikai vasúti életét mutatják be.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |
Gyártási év | 1949 |
Maximális sebesség | 105 km/h |
Teljesítmény | 1500 lóerő |
Tengelyelrendezés | A1A-A1A |
Hossz | 15,24 m |
Magasság | 4,27 m |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/EMD_F7
Képek
Források: Wikipédia, Google