Történeti háttér és gyártás
Az EMD GT26CW-2 egy dízelmozdony, amelyet az Electro-Motive Diesel (EMD) tervezett és gyártott. Az 1972-ben bemutatott típus célja az volt, hogy különböző országok vasúti társaságai számára nagy teljesítményű, megbízható tehervonati szolgálatot biztosítson. A GT26CW-2-t kifejezetten exportpiacra szánták, és számos országban üzembe helyezték, többek között Görögországban, Brazíliában, és Iránban. Az EMD-nek sikerült egy olyan mozdonyt kifejlesztenie, amely megfelelt a különböző nemzetközi igényeknek, így világszerte sok helyen alkalmazásra került.
Technikai jellemzők
A GT26CW-2 egy dízel-elektromos mozdony, amelyet erős teljesítményű motorral szereltek fel. A mozdony fő hajtásrendszere egy dízelmotor, amely elektromos generátorral kombinált, ezáltal közvetlen meghajtást biztosít az elektromos motorokhoz. A mozdony teljesítménye eléri a 3,000 lóerőt, amely lehetővé teszi a nagy tömegű tehervonatok vontatását. Az alváz tengelyelrendezése C-C, ami azt jelenti, hogy mindkét forgóvázon három tengely található, ezzel biztosítva a megfelelő súlyelosztást és tapadást. Maximális sebessége körülbelül 120 km/h, így nemcsak tehervonati, hanem bizonyos személyvonati szolgálatokra is alkalmas.
Szolgálati történelem
Az EMD GT26CW-2 mozdonyokat világszerte több vasúttársaság is használta, elsősorban teherforgalomban. Görögországban és Brazíliában jelentős szolgálatot teljesítettek, különösen a nehéz tehervonatok esetében. Az évek során számos egységet modernizáltak, hogy megfeleljenek a változó technológiai és környezeti követelményeknek. Bár néhány országban már kivonták őket a forgalomból, máshol továbbra is aktívan szolgálnak, bizonyítva tartósságukat és megbízhatóságukat.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs széles körben elterjedt információ a megőrzött GT26CW-2 mozdonyokról, és az, hogy bemutatták-e őket múzeumokban vagy nosztalgikus célokra használják-e, főként az egyes országok múzeumi politikájától és technikai lehetőségeitől függ.
Érdekességek és kulturális hatás
A GT26CW-2 mozdonyok modellvasúti elterjedtsége főleg az érintett országokban figyelhető meg, ahol a vasútrajongók körében népszerű darabok lehetnek. E mozdonyok robusztus kialakítása és megbízhatósága miatt különleges helyet foglalnak el a vasútbarátok szívében, bár nem rendelkeznek olyan széles körű nemzetközi kultúrális hatással, mint néhány ikonikusabb típus.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1970–1999 – Modern járművek |
Teljesítmény | 3,000 lóerő |
Tengelyelrendezés | C-C |
Maximális sebesség | 120 km/h |
Hivatkozások
További információk az EMD GT26CW-2-ről
Képek
Források: Wikipédia, Google