Történeti háttér és gyártás
Az EMD LWT12 dízel motorvonatot a General Motors Electro-Motive Division (EMD) fejlesztette ki 1955-ben. A motorvonatot kifejezetten az utasforgalom igényeinek kielégítésére tervezték, modernizált, hatékony közlekedési alternatívát nyújtva. Az EMD az Egyesült Államokban, La Grange-ban, Illinois államban végezte a gyártást. Az LWT12-esek különösen a könnyű szerkezetükről és aerodinamikus kialakításukról voltak ismertek. A típus kifejlesztésének egyik fő oka a gazdaságos üzemanyag-felhasználás és az alacsony karbantartási költségek biztosítása volt. Összesen mindössze két példány készült belőle.
Technikai jellemzők
Az EMD LWT12 dízel motorvonat teljesítményét egy dízel motor biztosította, amely 600 lóerős teljesítményre volt képes. Az LWT12 mozdonyok kialakítása kompakt és könnyű volt, ami hozzájárult a kedvező üzemanyag-hatékonysághoz. A vonat maximális sebessége 145 km/h volt, ami lehetővé tette a gyors utazásokat a rövidebb távolságokon is. A motorvonat tengelyelrendezése B-1 volt, vagyis egy hajtott és egy nem hajtott tengelyből állt a futómű. Az utasteret úgy tervezték, hogy kényelmes utazást biztosítson, bár a konkrét férőhelyek számáról nincs részletes adat.
Szolgálati történelem
Az EMD LWT12 motorvonatot elsődlegesen az Egyesült Államok vasúti hálózatában használták. Bár modernizációs célokat szolgált, korlátozott számú példánya miatt nem terjedt el széles körben a vasúti társaságok között. A szolgálati történelem során az LWT12 főként elővárosi és közepes távolságú utasszállításban vett részt. A pontos kivonási dátumok nem ismertek, de a korlátozott példányszám miatt a forgalomból való kivonás viszonylag hamar megtörtént.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A korlátozott gyártási széria és a gyors kivonás miatt az EMD LWT12 dízel motorvonatból nem maradt fenn megőrzött példány. Nincs tudomás arról, hogy bármely múzeumban kiállítanának egy ilyen mozdonyt.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár az EMD LWT12 nem vált széles körben ismertté, jellegzetes kialakítása és modern megjelenése miatt különleges helyet foglal el a vasúti történelemben. Modellvasúti változatokban nem jelent meg, és különösebb kulturális hatása sem volt, mivel kevés példány készült belőle.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízel motorvonat |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |
Teljesítmény | 600 lóerő |
Maximális sebesség | 145 km/h |
Tengelyelrendezés | B-1 |
Gyártási év | 1955 |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/EMD_LWT12
Képek
Források: Wikipédia, Google