EMD SD28 dízelmozdony

Az 1960-as években bemutatott EMD SD28 dízelmozdony a megbízhatóságot és teljesítményt ötvözte, a vasútvonalak számára kulcsfontosságú erőforrássá válva.

Történeti háttér és gyártás

Az EMD SD28 egy dízelmozdony, amelyet az amerikai Electro-Motive Division (EMD) gyártott. A fejlesztés a vasúttársaságok változó igényeinek kielégítése érdekében történt, különös tekintettel azokra, akik közepes teljesítményű tehermozdonnyal kívánták bővíteni flottájukat. Az EMD SD28-at 1965-ben készítették el, és kizárólag ebben az évben gyártották. A mozdonyból mindössze 6 darab készült, ami viszonylag kis példányszámnak tekinthető egy vasúti jármű esetében.

  • Gyártó: Electro-Motive Division (EMD)
  • Gyártási év: 1965
  • Példányszám: 6 darab

Technikai jellemzők

Az EMD SD28 egy dízel-elektromos meghajtású mozdony. A jármű dízelerőforrása elektromos generátoron keresztül hajtja a villanymotorokat, amelyek a tengelyeket mozgatják. Az SD28 tengelyelrendezése C-C, ami azt jelenti, hogy hat tengellyel rendelkezik, és minden tengelyen egy-egy hajtómotor található.

  • Tengelyelrendezés: C-C
  • Meghajtás: Dízel-elektromos
  • Teljesítmény: 1800 lóerő

Szolgálati történelem

Az EMD SD28 mozdonya közepes teherfuvarozási szolgálatot látott el. Az Egyesült Államokban használták, felismerve a vasúti teherfuvarozás folyamatos szükségleteit. Az SD28 jó szolgálatot tett, azonban a korlátozott példányszám miatt nem vált széles körben ismertté.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Az EMD SD28-ból nem maradt fenn megőrzött példány múzeumi vagy nosztalgikus célokra. A mozdonyok a teherfuvarozási iparág igényeinek megfelelően lettek lebontva vagy átalakítva.

Érdekességek és kulturális hatás

Beceneve vagy köznyelvi elnevezése nem alakult ki széles körben az EMD SD28-nak, viszont a vasúti modellezők körében ismertebbé vált, a vasúti modelleket gyártó cégek mindazonáltal ritkán készítettek belőlük méretarányos másolatokat a kis darabszám ellenére.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Dízel
Korszak 1946–1969 – Dízelkorszak
Tengelyelrendezés C-C
Teljesítmény 1800 lóerő

Hivatkozások

Információ forrása

Képek

Források: Wikipédia, Google