EMD SD40X dízelmozdony

Az EMD SD40X dízelmozdony a hatvanas évek mérnöki remekműve, amely a vasúti hatékonyság és teljesítmény terén hozott forradalmi újításokat.

Történeti háttér és gyártás

Az EMD SD40X dízelmozdony az Electro-Motive Division (EMD) vállalat kísérleti modellje volt, amelyet 1964-ben fejlesztettek ki. Ez a mozdony a vasúti dízeltechnológia fejlődésének egyik fontos mérföldköve volt, mivel az SD40 sorozat prototípusa volt, amely később az egyik legismertebb dízelmozdony-családdá vált Észak-Amerikában.

A mozdonyt a dízelkorszak csúcspontján hozták létre, amikor a vasúti vállalatok igyekeztek növelni a hatékonyságot és teljesítményt. Az EMD az SD40X-et a Great Northern Railway számára gyártotta, hogy tesztelje a későbbi sorozat gyártásának lehetőségeit.

Technikai jellemzők

  • Hajtásrendszer: Dízel
  • Teljesítmény: 3000 lóerő
  • Tengelyelrendezés: C-C
  • Maximális sebesség: Információ nem áll rendelkezésre
  • Méretek: Információ nem áll rendelkezésre
  • Futómű: Hat tengelyes

Szolgálati történelem

Az EMD SD40X mozdonyokat elsősorban az Egyesült Államokban használták, ahol a vasúttársaságok különböző terheléstípusok kezelésére alkalmazták őket. A mozdonyok kiváló teljesítménye hozzájárult a sorozat sikerességéhez, ami később az SD40 és annak különböző változatai kifejlesztéséhez vezetett.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenlegi információk alapján nem áll rendelkezésre adat arról, hogy megőrzött példányok lennének múzeumokban vagy nosztalgiavonatokban.

Érdekességek és kulturális hatás

Az EMD SD40X egy jelentős mérföldkőnek tekinthető a dízelmozdonyok történetében, annak ellenére, hogy csak prototípus volt. Modellvasúti rajongók körében kevésbé ismert, mint az SD40 sorozat, de a vasúttörténet iránt érdeklődők számára mindig is különleges helyet foglalt el.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Dízel
Korszak 1946–1969 – Dízelkorszak

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/EMD_SD40X

Képek

Források: Wikipédia, Google