Történeti háttér és gyártás
Az Emu Bay Railway 11 class dízelmozdony 1969-ben készült, az Emu Bay Railway számára. A gyártó a Clyde Engineering volt, amely Sydney-ben, Ausztráliában található. Ezek a mozdonyok a tasmaniai vasútvonalakon történő nehéz teherforgalom lebonyolítására készültek, kifejezetten az Emu Bay Railway igényeire szabva. Összesen 5 darab 11 class mozdony készült.
Technikai jellemzők
Az Emu Bay Railway 11 class mozdony egy dízel-elektromos hajtásrendszerrel működik. Ez a típus képes volt maximum 85 km/h sebességet elérni. A mozdonyok hossza körülbelül 16 méter, a tengelyelrendezésük Co-Co. A dízelmotor által termelt mechanikai energiát generátor alakítja át elektromos árammá, amely a tapadási motorok hajtására szolgál.
Szolgálati történelem
Az Emu Bay Railway 11 class dízelmozdonyokat főként Tasmaniában használták teherforgalom lebonyolítására. Az Emu Bay Railway vonalain az 1970-es évektől kezdve dolgoztak, és jelentős szerepet játszottak az érctermelés szállításában a régióban. A mozdonyok fokozatos kivonása a forgalomból a 2000-es évek elején kezdődött az újabb technológiák bevezetésével.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A 11 class mozdonyokból sajnos kevés maradt fenn, és nincs információ megőrzött, kiállított vagy múzeumban megtalálható példányról.
Érdekességek és kulturális hatás
- A 11 class dízelmozdonyokat erős nyomatékuk miatt különösen kedvelték a nehéz teherforgalomban.
- Bár nem vált széleskörűen ismertté, a helyi vasúti rajongók körében kedvelt típusnak számít.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/Emu_Bay_Railway_11_class
Képek
Források: Wikipédia, Google