Emu Bay Railway 11 class dízelmozdony

Az Emu Bay Railway 11 class dízelmozdony Tasmaniában szolgált jelentős szerepet játszva a sziget ipari fejlődésében, különösen a bányászati termékek szállításában.

Történeti háttér és gyártás

Az Emu Bay Railway 11 class dízelmozdony 1969-ben készült, az Emu Bay Railway számára. A gyártó a Clyde Engineering volt, amely Sydney-ben, Ausztráliában található. Ezek a mozdonyok a tasmaniai vasútvonalakon történő nehéz teherforgalom lebonyolítására készültek, kifejezetten az Emu Bay Railway igényeire szabva. Összesen 5 darab 11 class mozdony készült.

Technikai jellemzők

Az Emu Bay Railway 11 class mozdony egy dízel-elektromos hajtásrendszerrel működik. Ez a típus képes volt maximum 85 km/h sebességet elérni. A mozdonyok hossza körülbelül 16 méter, a tengelyelrendezésük Co-Co. A dízelmotor által termelt mechanikai energiát generátor alakítja át elektromos árammá, amely a tapadási motorok hajtására szolgál.

Szolgálati történelem

Az Emu Bay Railway 11 class dízelmozdonyokat főként Tasmaniában használták teherforgalom lebonyolítására. Az Emu Bay Railway vonalain az 1970-es évektől kezdve dolgoztak, és jelentős szerepet játszottak az érctermelés szállításában a régióban. A mozdonyok fokozatos kivonása a forgalomból a 2000-es évek elején kezdődött az újabb technológiák bevezetésével.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

A 11 class mozdonyokból sajnos kevés maradt fenn, és nincs információ megőrzött, kiállított vagy múzeumban megtalálható példányról.

Érdekességek és kulturális hatás

  • A 11 class dízelmozdonyokat erős nyomatékuk miatt különösen kedvelték a nehéz teherforgalomban.
  • Bár nem vált széleskörűen ismertté, a helyi vasúti rajongók körében kedvelt típusnak számít.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Dízel
Korszak 1946–1969 – Dízelkorszak

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/Emu_Bay_Railway_11_class

Képek

Források: Wikipédia, Google