Történeti háttér és gyártás
Az EP20 elektromos mozdonyt a Russian Railways (RZD) számára fejlesztették ki, hogy növeljék az orosz vasútvonalakon közlekedő vonatok sebességét és hatékonyságát. A mozdonyt a Transmashholding és az olasz Ansaldo Energia közösen gyártotta, 2011-ben kezdődött a gyártása. Az EP20 a Next Generation Train projekt része volt, amelynek célja az orosz vasúti közlekedés modernizálása volt.
Technikai jellemzők
Az EP20 egy elektromos mozdony, amelyet kifejezetten nagy sebességű személyszállításra terveztek. A mozdony 7200 kW teljesítményre képes, és maximális sebessége 200 km/h. A jármű 2’Bo’Bo’2′ tengelyelrendezésű, amely stabilitást és hatékonyságot biztosít a nagy sebességű közlekedéshez.
- Teljesítmény: 7200 kW
- Maximális sebesség: 200 km/h
- Tengelyelrendezés: 2’Bo’Bo’2′
- Futómű: Elektromos meghajtás
- Fékrendszer: Elektromos és mechanikus
Szolgálati történelem
Az EP20 mozdonyokat elsősorban az orosz vasútvonalakon használták, főként gyorsvonati szolgálatban. Ezek a mozdonyok képesek voltak hatékonyan kiszolgálni a hosszú távú utasforgalmat, jelentősen csökkentve az utazási időt a nagysebességű vonalakon.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincsenek hírek arról, hogy az EP20 mozdonyok közül bármelyik múzeumban lenne kiállítva vagy nosztalgia vonatokban részt venne.
Érdekességek és kulturális hatás
Az EP20 mozdonyok szolgálatba állításukkor nagy figyelmet kaptak a modern design és a fejlett technológia miatt. Az orosz vasútfejlesztés egyik ikonikus képviselőjévé váltak, bár kulturális hatásukról vagy modellvasúti elterjedtségükről kevés információ áll rendelkezésre.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 2000–napjaink – Automatizálás |