Történeti háttér és gyártás
A francia vasúttársaság, a Chemin de fer de l’État (Est) a 20. század elején dízelmozdonyok fejlesztésébe kezdett. A gazdasági és technológiai igények bővülése a vasút modernizációját eredményezte, és ennek keretében készült az Est 141.701 to 141.742 sorozat. Az 1930-ban gyártott mozdonyok az Alsthom vállalatnál készültek, hogy az akkoriban elmaradhatatlan gőzmozdonyokat váltsák fel. Ezt a sorozatot a francia államvasút számára készítették, és a modernizáció egyik jelentős lépése volt a vasúti közlekedés fejlődésében.
Technikai jellemzők
Az Est 141.701 to 141.742 sorozatú mozdonyok dízelmeghajtásúak voltak, ami jelentős újítást jelentett a korábbi gőzhajtású szerelvényekhez képest. A mozdonyok teljesítménye lehetővé tette, hogy a korabeli utazási és szállítási igényeket hatékonyan kielégítse. A mozdonyok tengelyelrendezése és a tengelytávja is alkalmazkodott az új technológiai követelményekhez, bár ezek pontos adatai nem állnak rendelkezésre a forrásból.
Szolgálati történelem
Az Est 141.701 to 141.742 mozdonyok főként Franciaországban, a Chemin de fer de l’État vonalain üzemeltek. Elsődleges feladatuk a személyszállítás és a teherfuvarozás volt, a modernizáció részét képezve. A mozdonyok pontos szolgálati időtartama és kivonásuk dátuma nem ismert a rendelkezésre álló forrásokból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A jelenlegi információk alapján nem áll rendelkezésre adat arról, hogy bármely Est 141.701 to 141.742 mozdony megőrzésre került-e vagy múzeumi kiállításon szerepelne.
Érdekességek és kulturális hatás
Az Est 141.701 to 141.742 mozdonyok nemcsak technikai újítások voltak, hanem a vasúti közlekedés egyik fontos mérföldkövévé is váltak Franciaországban. A mozdonyokkal kapcsolatos sztorik, becenevek vagy kulturális előfordulások nem ismertek a rendelkezésre álló adatok alapján.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1930–1945 – Technikai robbanás |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google