FS Class 290 gőzmozdony

Az FS Class 290 gőzmozdony az olasz vasúti történelem egyik különleges darabja, amely 20. századi megjelenésével a hatékonyságot és innovációt képviselte.

Történeti háttér és gyártás

Az FS Class 290 gőzmozdony olasz államvasúti célokra készült a 19. század végén. A mozdonyokat az olaszországi több gyártó együttműködésével hozták létre, majd az első sorozat 1899-ben került forgalomba. Az olasz államvasutak, azaz a Ferrovie dello Stato (FS) megrendelésére gyártották őket. A típus fejlesztését a nehéz személyvonati szolgálatra való igény indokolta. Az összesen épített darabszám jelentős volt, ám pontos szám nem áll rendelkezésre.

Technikai jellemzők

Az FS Class 290 gőzmozdonyok a korai gőzmozdonyokat jellemezte, háromkerekű futóművel és egyszeres expanziós rendszerrel. A tengelyelrendezésük 0-6-0 volt, ami azt jelentette, hogy nem volt futótengelyük. Maximális sebességük 50 km/h körül mozgott, ami megfelelőnek számított a korabeli vasúti viszonyok között. A mozdonyok hossza körülbelül 9 méter volt. A kazánnyomás, a hengerátmérő és a dugattyúút pontos értékei nem ismertek.

Szolgálati történelem

Az FS Class 290 gőzmozdonyokat főként Olaszországban használták, különös tekintettel a síkvidéki területek személyszállítással foglalkozó vonataira. A mozdonyok szolgálati ideje alatt megbízható és hatékony közlekedési eszközöknek számítottak, hozzájárultak a közlekedési hálózat gyors fejlődéséhez. Az 1920-as évek végére azonban a technológia fejlődése és a modernebb dízel- és villamos mozdonyok megjelenése szükségessé tette a gőzmozdonyok fokozatos kivonását a forgalomból.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Nincs információ arról, hogy az FS Class 290 mozdonyok közül bármelyik megmaradt volna múzeumi célokra. A rendelkezésre álló adatok alapján úgy tűnik, hogy nem maradtak fenn működőképes vagy kiállított darabok.

Érdekességek és kulturális hatás

Az FS Class 290 gőzmozdonyok nem kaptak jelentős kulturális figyelmet vagy különleges beceneveket. Modellezési szempontból sem váltak kifejezetten népszerűvé, valószínűleg a korlátozott ikonikus megjelenés és a korszak fejlődése miatt.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora
Tengelyelrendezés 0-6-0
Maximális sebesség 50 km/h
Hossz Kb. 9 m

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/FS_Class_290

Képek

Források: Wikipédia, Google