Történeti háttér és gyártás
Az FS Class 396 egy korai elektromos mozdony volt az olasz vasutak történetében. Az 1900-as évek elején fejlesztették ki, hogy megfeleljen a növekvő igényeknek az elektromos hajtású vasúti járművek iránt. Az ilyen típusú mozdonyok lehetővé tették a hatékonyabb és környezetbarátabb vasúti közlekedést az országban.
A mozdonyokat az Olasz Államvasutak (Ferrovie dello Stato Italiane, FS) számára gyártották. Az FS igyekezett modernizálni a vasúti hálózatát, és az elektromos meghajtású mozdonyok bevezetése ennek a stratégiának a része volt.
Technikai jellemzők
Az FS Class 396 mozdonyokat elektromos hajtásrendszerrel tervezték, amely jelentősen csökkentette a károsanyag-kibocsátást a hagyományos gőzmozdonyokhoz képest. Bár pontos műszaki adatok nem állnak rendelkezésre, az ilyen típusú mozdonyok jellemzően 1,5 kV DC feszültséggel üzemeltek, amelyet a vasúti felsővezetékek biztosítottak.
- Teljesítmény: Általában átlagos teljesítményűek voltak az elektromos korszak elején.
- Futómű és szerkezet: Az ilyen mozdonyok gyakran merev kerettel és különféle tengelyelrendezéssel készültek.
Szolgálati történelem
Az FS Class 396 mozdonyok elsősorban Olaszországban álltak szolgálatban az Olasz Államvasutaknál. Ezek a mozdonyok az 1910-es évektől kezdve közlekedtek, és jelentős szerepet játszottak az olasz vasúti közlekedés elektromosításában. Az ilyen típusú mozdonyok elővárosi és belföldi járatokon közlekedtek, de a korai hiányosságok miatt később korszerűbb modellek váltották fel őket.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nem állnak rendelkezésre információk megőrzött FS Class 396 példányokról. Az ilyen korai elektromos mozdonyokból kevés maradt fenn, és azok többsége múzeumi darabként sem ismert.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár az FS Class 396 mozdonyok technikailag jelentős lépést képviseltek az elektromos vasút történetében, kulturális vagy médiamegjelenés tekintetében kevésbé ismertek. Modellvasúti változatokról nincsenek információk az elérhetőségeik alapján, és a rajongói kultúrában sem játszanak kiemelt szerepet.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |