Történeti háttér és gyártás
Az FS Class 625 egy olasz gőzmozdonytípus, melyet az olasz államvasutak (Ferrovie dello Stato, FS) részére fejlesztettek ki. A mozdonyok gyártása 1914-ben kezdődött, annak érdekében, hogy megfeleljenek az egyre növekvő személy- és áruszállítási igényeknek. Az FS Class 625 egy korszerűsített változata volt a korábbi FS Class 600 sorozatnak, és összesen 97 példány készült belőle.
Technikai jellemzők
Az FS Class 625 mozdonyokat gőzhajtás működtette, amelyek jellemző tengelyelrendezése 1’C volt, azaz egy vezető- és három hajtott tengellyel rendelkeztek. Ezek a mozdonyok elérték a 100 km/h maximális sebességet, ami a korszakban kiemelkedő teljesítménynek számított. A mozdonyok jelentős hosszúsággal és erőteljes gőzkazánnal rendelkeztek, hogy a nagy terhek vontatására is alkalmasak legyenek.
Szolgálati történelem
Az FS Class 625 mozdonyokat elsősorban Olaszország pályahálózatán használták, ahol elővárosi és távolsági személyvonatok továbbítására egyaránt alkalmasak voltak. A mozdonyok hosszú évtizedeken át üzemeltek megbízhatóan, és csak a vasúti technológia fejlődésével, a dízel és elektromos mozdonyok elterjedésével kezdtek háttérbe szorulni. Az utolsó példányok az 1970-es évek végére kerültek ki a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Az FS Class 625 mozdonyok közül több is megőrzésre került múzeumi környezetben. Ezek a példányok Olaszország különböző vasúttörténeti múzeumaiban tekinthetők meg, ahol néhány esetben nosztalgiavonatokon is részt vesznek. Ez lehetőséget biztosít a látogatóknak, hogy bepillantást nyerjenek a korabeli vasúti közlekedés világába.
Érdekességek és kulturális hatás
Az FS Class 625 mozdonyok nemcsak műszaki teljesítményük, hanem esztétikai megjelenésük miatt is népszerűek lettek a vasútrajongók körében. Modellvasúti gyártók is előszeretettel készítik el ennek a típusnak a méretarányos másolatait, így a vasútmániások gyűjteményeinek gyakori darabjai. Bár a mozdonyok nem játszottak főszerepet filmekben vagy irodalmi alkotásokban, a vasúti történelem kedvelői körében nagy tiszteletnek örvendenek.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Maximális sebesség | 100 km/h |
Tengelyelrendezés | 1’C |
Példányszám | 97 |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/FS_Class_625
Képek
Források: Wikipédia, Google