Történeti háttér és gyártás
A FS Class 670 dízelmozdony az olasz államvasutak, a Ferrovie dello Stato (FS) számára készült. A 1900-as évek elején az olasz vasúti közlekedés fejlődése igényelte a modern és megbízható dízelmozdonyok kifejlesztését. Az FS Class 670 ezen igény kielégítésére jött létre.
A mozdony a Ganz és Társa Villamossági, Gép, Waggon és Hajógyár Rt. közreműködésével készült Budapest, Magyarország területén, ami különleges technikai megoldásaival és korszerű dízelmotorjával vált ismertté.
Technikai jellemzők
A FS Class 670 egy dízelmozdony, amely a kor technikai vívmányainak csúcsát jelentette. Típusa és technológiája révén a vasúti közlekedésben stabil teljesítményt nyújtott, ezzel hozzájárulva a Ferrovie dello Stato dízelmozdony-flottájának fejlődéséhez.
- Hajtásrendszer: Dízel
- Maximális sebesség: Az akkori technológiai szintnek megfelelően jelentős, bár pontos sebességadat nincs megadva.
Szolgálati történelem
A FS Class 670 mozdony főleg az olasz vasúti hálózaton állt szolgálatban. Kiválóan teljesített a dízelesítés korai időszakában, hozzájárulva az olasz vasúti közlekedés modernizálásához. Az államvasutak megbízható járműként használták, míg ki nem vonták az állandó szolgálatból.
A pontos kivonási dátumok és a mozdony életének egyéb részletei nem állnak rendelkezésre, ami kihívást jelent a történészek és vasútrajongók számára egyaránt.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos nincs információ arról, hogy a FS Class 670 mozdony bármely példánya fennmaradt volna múzeumi kiállításon vagy egyéb nosztalgiaeseményen.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár a FS Class 670 nem rendelkezik széleskörű ismertséggel a vasúti kultúrában, az olasz vasúti történelem egy jelentős darabjaként tartják számon. A mozdony szerepeltetése modellezési körökben még nem elterjedt, ami részben a specifikus történelmi és technikai adatok hiányosságaiból adódik.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
További információ: FS Class 670
Képek
Források: Wikipédia, Google