FS Class 691 elektromos mozdony

Az FS Class 691 elektromos mozdony az olasz vasút egyik ikonikus tagja, amely a 20. század közepén forradalmasította a vasúti közlekedést gyorsaságával és modern technológiájával.

Történeti háttér és gyártás

Az olasz FS Class 691 elektromos mozdonyt az olasz állami vasutak, azaz a Ferrovie dello Stato Italiane (FS) számára fejlesztették ki. A mozdonyokat a Ganz vállalat gyártotta Olaszországban, és az első példányok 1928-ban készültek el. Az 1920-as évek végén az FS törekedett a vasúti hálózat modernizálásra és az elektromos vontatás bevezetésére, ami a Class 691 kifejlesztéséhez vezetett. Ez a sorozat az elektromos mozdonyok között úttörőnek számított annak idején, hiszen az elektromos vasúti közlekedés még gyerekcipőben járt Európában.

Technikai jellemzők

A FS Class 691 mozdonyok főleg elektromos hajtásúak, melyek az 1920-as évek technológiai fejlesztéseinek eredményeként jöttek létre. Ezek a mozdonyok jelentős teljesítménnyel rendelkeztek és a korszak egyik legkorszerűbb villamosvontatási megoldását képviselték.

Hajtásrendszer: Elektromos
Tengelyelrendezés: 1-4-1
Maximális sebesség: Közel 150 km/h
Teljesítmény: Pontos adatok hiányában nem meghatározható
Méretek: Nem pontosan dokumentált
Férőhely: Nem releváns, mivel a mozdony nem személyszállító kapacitású

Szolgálati történelem

A FS Class 691 mozdonyokat főként Olaszországban használták nagysebességű vonatok vontatására. A mozdonyok jelentős szerepet játszottak az olasz vasútvonalak elektromosításában és a közlekedési idő csökkentésében. Bár pontos adatok a kivonás idejéről nem állnak rendelkezésre, feltételezhető, hogy a mozdonyokat a technológiai fejlődés és az újabb, modernebb mozdonyok megjelenése során cserélték le.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nincs hiteles információ arról, hogy a FS Class 691 mozdonyból megőrzött példány létezne vagy múzeumban kiállítanák.

Érdekességek és kulturális hatás

A FS Class 691 mozdony az olasz vasúttörténelem egy fontos mérföldkövének számít. Az európai modellvasúti kultúrában is megjelenhetett, bár erről nem találtunk konkrét adatokat. Az ilyen típusú mozdonyok gyakran népszerűek a vasútrajongók körében a történelmi jelentőségük miatt.

Műszaki adatlap

Járműtípus Elektromos mozdony
Meghajtás Elektromos
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/FS_Class_691

Képek

Források: Wikipédia, Google