Történeti háttér és gyártás
A FS Class 741 II dízelmozdony az olasz államvasutak (Ferrovie dello Stato, FS) járművei közé tartozik, és az 1954-es évben készült el. Az olasz vasút fejlesztésének részeként a FS vezetősége a modernizáció jegyében döntött a dízelmozdonyok mellett, hogy fokozza a vonatok hatékonyságát és csökkentse a függőséget a szénalapú gőzmozdonyoktól.
Gyártó vállalat
A mozdonyok gyártását az olasz Ansaldo vállalat végezte. Ansaldo, amely már a 19. század végén is jelentős szereplő volt a vasúti járműgyártás piacán, a FS Class 741 II modellel is bizonyította elkötelezettségét az innováció és minőség mellett.
Gyártási időszak
A mozdonyok az 1950-es évek közepén kerültek gyártásba, pontosabban 1954-ben, hogy megfeleljenek a növekvő igényeknek és a gazdaságilag kedvezőbb dízelvontatás igényének.
Technikai jellemzők
A FS Class 741 II dízelmozdony több korszerű technológiai megoldást alkalmazott, amely akkoriban újdonságnak számított.
Hajtásrendszer
A mozdony dízel meghajtással rendelkezik, ami a korszak egyik legmodernebb hajtásrendszerének számított.
Teljesítmény
Bár a konkrét teljesítményadatok nem állnak rendelkezésre, a dízelmozdonyok általában nagyobb teljesítménnyel és hatótávolsággal bírtak, mint a korábbi gőzmozdonyok.
Tengelyelrendezés és méretek
A mozdony tengelyelrendezése specifikus az olasz vasút sajátosságaihoz, de pontos adatok nem állnak rendelkezésre. Az ilyen dízelmozdonyok általában nagy méretűek és robusztus felépítésűek.
Szolgálati történelem
A FS Class 741 II mozdonyok elsődleges szolgálati helye Olaszország volt, ahol a FS hálózatán különféle szolgálatokban használták. A mozdonyokat teher- és személyszállításra egyaránt alkalmazták, mivel a dízelvontatás univerzálisnak számított.
Kivonás
A mozdonyok szolgálati ideje a következő évtizedekben fokozatosan megszűnt, hiszen a technológiai fejlődés új típusú mozdonyok megjelenését tette lehetővé, például az elektromos meghajtású modellekét.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs információ arról, hogy a FS Class 741 II mozdonyok közül bármelyik megmaradt volna vagy kiállításra kerülne bármilyen múzeumban. Emiatt nem ismert, hogy léteznek-e ilyen mozdonyok nosztalgikus célokra.
Érdekességek és kulturális hatás
A FS Class 741 II mozdonyok, bár fontosak voltak a vasúti közlekedés modernizációjában, nem kaptak olyan mértékű figyelmet vagy kulturális jelentőséget, mint más, ikonikusabb járművek. Modellvasúti megjelenésük sem gyakori.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |