Történeti háttér és gyártás
Az FS Class E.320 elektromos mozdonyt 1915-ben gyártották az olasz vasúti közlekedés számára. Az olasz állami vasúttársaság, a Ferrovie dello Stato Italiano (FS) megrendelésére készült mint az ország első elektromos mozdonyai közé tartozó modell. Az E.320 sorozat kialakítása a villamosítási fejlesztések keretében került kidolgozásra, annak érdekében, hogy a szénhiányos időszakokban is megbízható és környezetbarát megoldást nyújtson. Ezt a típust az olasz Ganz-Danubius vállalat gyártotta, és a mozdonyok az E.320-as sorozat részeként kerültek forgalomba. A pontos darabszám ismeretlen, de a típus jelentős szerepet játszott az olasz közlekedés történetében.
Technikai jellemzők
Az FS Class E.320 elektromos mozdony egy elektromos meghajtású jármű volt. Az elektromos hajtásrendszert kifejezetten a nagy teljesítmény és a megbízhatóság érdekében alakították ki, így a mozdonyok alkalmasak voltak különböző feladatok ellátására az olasz vasúthálózaton. Az E.320-as sorozat maximális sebessége körülbelül 100 km/h volt, amely abban az időben igen jelentős teljesítménynek számított.
A mozdonyok tengelyelrendezése a stabilitást és a hatékony vonóerőátvitelt szolgálta. Az E.320 modellek méretei, például a hossz és a magasság, a korabeli vasúti szabványokhoz igazodtak, bár pontos adatok nem állnak rendelkezésre ezekről a paraméterekről. Az utaskapacitásról és a különböző osztályok elrendezéséről szintén nincsenek konkrét információk, mivel ezek elsősorban a mozdonyok vonókapacitására és nem az utasszállításra fókuszáltak.
Szolgálati történelem
Az FS Class E.320 mozdonyokat főként Olaszország területén használták, ahol az olasz vasutak kulcsfontosságú részévé váltak. A mozdonyok a villamosított vonalakon történő személy- és teherszállításban vettek részt. Az E.320 sorozat jól teljesített az olasz közlekedési igények kiszolgálásában, ám az idő múlásával, ahogy a vasúti technológia fejlődött, ezek a mozdonyok fokozatosan kiszorultak a szolgálatból. A kivonás pontos időpontja nem ismert, de valószínűleg a 20. század közepére tehető.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nem állnak rendelkezésre információk arról, hogy megőrzésre került-e bármelyik FS Class E.320 mozdony. Úgy tűnik, hogy a típusból nem maradtak fenn példányok, amelyek múzeumokban vagy nosztalgiajáratokon szerepelhetnének.
Érdekességek és kulturális hatás
Az E.320 sorozat fontos részét képezte az olasz vasuti történelemnek, különösen az elektromos vonatok elterjedésének korai szakaszában. A mozdonyok az olasz vasúti közlekedés fejlesztésének jelképeivé váltak. Modellvasúti formájukban nem ismertek, és széleskörű kulturális hatásukról sincsenek információk.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
FS Class E.320 információ (Wikipedia)
Képek
Források: Wikipédia, Google