Történeti háttér és gyártás
Az FS Class E.326 egy olasz elektromos mozdony sorozat, amelyet az 1930-as évek elején fejlesztettek ki. A mozdonyokat az olasz államvasutak, azaz a Ferrovie dello Stato (FS) számára gyártották. Az 1920-as és 1930-as években Olaszország intenzíven fejlesztette vasúti hálózatát, és az FS Class E.326 egy ezek közül az innovációk közül.
A mozdonyokat a Società Italiana Ernesto Breda, egy vezető olasz gépipari vállalat gyártotta. A gyártási időszak 1930-ban kezdődött. Összesen hat darabot készítettek ebből a típusból, amelyek az FS gyorsvonataiban szolgáltak.
Technikai jellemzők
Az FS Class E.326 elektromos meghajtású mozdony. Az elektromos hajtás lehetővé tette a nagyobb sebesség és hatékonyság elérését, amely ideális volt a hosszú távú személyszállítási feladatokhoz. A mozdony maximális sebessége 130 km/h, ami abban az időben kiemelkedő teljesítménynek számított.
A mozdony tengelyelrendezése Bo’Bo’, vagyis minden forgóváz két hajtott tengellyel rendelkezik. A mozdony teljesítményét négy egyenáramú motor biztosította. A fizikai méreteket tekintve a mozdony körülbelül 11 méter hosszú volt.
Szolgálati történelem
Az FS Class E.326 mozdonyokat az olasz vasúti hálózaton belül használták, különösképpen gyorsvonati szolgálatban. Ezek a mozdonyok megbízhatóságuk és nagy sebességük révén népszerűek voltak a Ferrovie dello Stato flottájában. Az üzemeltetés során azonban számos technikai problémával kellett szembenézniük, amely végül a sorozat viszonylag korai kivonásához vezetett a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs információ arról, hogy bármely FS Class E.326 mozdony fennmaradt volna bármelyik múzeumban vagy megőrzési kezdeményezés keretében.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár az FS Class E.326 nem vált a vasútrajongók körében kultikus tárggyá, az olasz vasúti történelem egy fontos szakaszát képviseli. Az 1930-as években ezek az elektromos mozdonyok a technológiai fejlődés csúcsát jelentették az olasz vasúti közlekedésben, elősegítve az elektromos meghajtás elterjedését.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1930–1945 – Technikai robbanás |
Maximális sebesség | 130 km/h |
Tengelyelrendezés | Bo’Bo’ |
Teljes hossz | 11 m |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google